LaMaya
Trådstartare
Vet inte vart jag ska lägga den här tråden, får flytta den om den ligger fel.
Har den senaste månaden åkt på enormt mycket tappskor på min 4,5 åring.
Har haft ca 3 st mellan de 8 veckor jag har emellan skoningarna vilket har gjort mig riktigt trött.
Jag har själv kommit fram till att gummisulan som jag ville ha i fall de kom snö är orsaken.
Just nu känns det hopplöst eftersom tar jag bort dem kommer snön = stylter.
Han rör sig väldigt i hagen och jag är livrädd för att han sträcker sig eller går omkull pg. dessa.
(Vet nu inte om han sköter sig då han känner att han har dem eller inte, men vågar inte chansa.)
Men igår pratade jag med en i stallet som hade haft samma problem för några år sen och
hans hovslagare gav förslag om skor som travare har.
De är allså runda istället för platta vilket gör att snön inte fastnar.
Min fråga är då, någon som själv använder och vet att de funkar på ridhästar?
Finns det nackdelar med dessa då de är runda?
Eller med enkla ord, är det något att köpa in och fråga hovslagaren nästa gång om han kan slå på?
Annars har ni andra förslag eller lösningar?
Har den senaste månaden åkt på enormt mycket tappskor på min 4,5 åring.
Har haft ca 3 st mellan de 8 veckor jag har emellan skoningarna vilket har gjort mig riktigt trött.
Jag har själv kommit fram till att gummisulan som jag ville ha i fall de kom snö är orsaken.
Just nu känns det hopplöst eftersom tar jag bort dem kommer snön = stylter.
Han rör sig väldigt i hagen och jag är livrädd för att han sträcker sig eller går omkull pg. dessa.
(Vet nu inte om han sköter sig då han känner att han har dem eller inte, men vågar inte chansa.)
Men igår pratade jag med en i stallet som hade haft samma problem för några år sen och
hans hovslagare gav förslag om skor som travare har.
De är allså runda istället för platta vilket gör att snön inte fastnar.
Min fråga är då, någon som själv använder och vet att de funkar på ridhästar?
Finns det nackdelar med dessa då de är runda?
Eller med enkla ord, är det något att köpa in och fråga hovslagaren nästa gång om han kan slå på?
Annars har ni andra förslag eller lösningar?