Tappskokompetens

BasicLisa

Trådstartare
Jag ar inne pa att gor hastskotarexamen om tillfalle finns, men det verkar lite kranligt om man inte gatt hast pa gymnasiet. Finns det kurser? Vart?
Det som ar det storsta kruxet ar val egentlige tappskokompetensen, vart kan jag fa det?
Nan som tagit examen utan att gatt hast?

Sv: Tappskokompetens

Jag gick iofs hästhållning på gymnasiet,men skolan hade även tappskokurser för "utomstående" också.

Finns även 40 veckors kurser på en del naturbruksgymnasier där du bara läser hästdelen och allt man behöver veta inför hästskötarexamen,där ingår även tappskokursen.

Jag ar inne pa att gor hastskotarexamen om tillfalle finns, men det verkar lite kranligt om man inte gatt hast pa gymnasiet. Finns det kurser? Vart?
Det som ar det storsta kruxet ar val egentlige tappskokompetensen, vart kan jag fa det?
Nan som tagit examen utan att gatt hast?

Det finns platser där de arrangerar Hästskötarexaminering som fristående. Har kamrater som har gjort det via deras ridsportsförbund. Tappskokompetens arrangeras också som fristående kurser, detta gjordes via godkända hovslagare som håller i kurser.

Tappskokompetens kan du fråga din hovslagare om. Antingen arrar h*n eller så vet h*n troligtvis vem som kan ordna något i din närhet.

Kan du inte be din hovslagare lära dig slå på tappsko? Min hovslagare har lärt mig slå på tappsko + att verka mina unghästar själv. Sparar pengar för mig och tid för honom! :)

Har varken hast eller hovslagare just nu.. Ar i England som aupair, men annars var det ju en bra ide

att verka unghästar själv tycker jag är en dum ide, rent ut sagt.
Det är jätteviktigt att vinklar blir rätt om du vill ha en rättställd vuxen häst sedan. Det kan bara en erfaren hovslagare göra alt travtränare.

Ser att du bor i Uppsala, ring till Jällaskolan!

Jag gick på jälla och där har de på våren så man kan ta hästskötarexamen, vi hade fler utomstående när jag gjorde min examen.

Jag tog min tappskokompitens genom Micke Berg (på Jälla) vet inte om han har kurser utanför skolan också.

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 950
Senast: Raderad medlem 120709
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 944
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
1 015
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 000
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama