piggelin

Trådstartare
hur länge kan hästen gå med en sko utan att det gör någon skada? hästen har bara skor på framhovarna och nu tappade hon en sko. hovslagaren kommer på onsdag. kan hon gå med en sko tills dess? (hon ska naturligtvis inte ridas förrän hovarna är fixade)

Sv: tappsko

Beror nog på hur känslig din häst är. En del har inget problem alls att gå barfota och andra vill knappt röra sig ens på mjukt underlag som gräs utan skor.

Sv: tappsko

Det beror helt på hästen vissa klarar det helt utan problem medan andra måste ha sko på samma dag... Är hon jätteöm och knappt rör sig så skulle jag försöka få ut någon tidigare men är hon bara lite öm/inte alls öm skulle jag vänta tills på onsdag.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
543
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
753
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: animalasia
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 368
Senast: jemeni
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka