A

Anneli 07

Ikväll när jag tog in kusarna hade min ena häst tappat/trampat av sig HF-sko, ingen skada på hoven, ingen hälta, ingen värme, pigg och glad som vanligt :laugh: med pannlampa lyckades jag hitta skon i hagen :)
Detta var första gången under den tid vi ägt honom (sex år) som han tappat en sko.

Kan jag släppa ut honom i hagen imorgon med bara en sko? Ska ringa hovslagaren och be henne komma ut så snart hon kan i veckan. Är det någon risk om hästen får gå med bara en framsko en eller två dagar i hagen?
Han är även skodd bak, men det kan ju knappast påverka honom.

Tack för svar ;)

Sv: Tappsko?

Tack för svaren :) Fick tag på min hovslagare via sms för ett par timmar sedan, hon tyckte absolut jag skulle släppa ut honom och lovade komma förbi på tisdag morgon och slå på skon igen :laugh:

Det brukar för det allra mesta aldrig vara ngt bekymmer för en häst att gå barfota på ngn fot tillfälligt. Att rida/köra den så är nog däremot inte att rekommendera :)
Vad fint att du fick tag i hovis så snabbt!

Nej då, att rida eller köra honom skulle jag aldrig göra utan en sko :) Var mest rädd att göra något tokigt om han går ute utan en framsko, men nu blir det ju bara en dag utan sko.

Ja, jag har en underbar hovis :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Ajda
·
Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
29 242
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 226
Senast: Marvin
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka