tappsko och hallt?

U

Uddatyp

om hästen tappat en sko och haltar..och man sen slår på skon igen och hästen går bra igen..vågar man rida då?
eller är de bättre att vänta någon dag?
 
Sv: tappsko och hallt?

Förmodligen haltade den då för att den var öm i hoven ungefär som om du tar av dig skon och går barfota på grus. Sätter man sen på sig skon så känns det ju ok igen och man kan gå vidare!

Så om hästen blev ohalt med ny sko så är det bara att rida, du kan ju dock vara obs så att den inte börjar halta igen. Men de är nog lugnt!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 925
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 561
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 678
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp