Tappat valp i marken.

_husmusen_

Trådstartare
Tappade mitt lilla nyförvärv i marken idag då jag skulle bära ner henne för några trappor.:cry: Det är en tioveckors ganska tung blandras (shäfer/bordercollie/labbe/golden). Hon landade på rygg men kom snabbt runt och satt och skrek i högan sky. Jag kände lite snabbt igenom henns rygg men kunde inte se att hon reagerar på smärta trots att jag tryckte ganska hårt. Palperade om henne nu en timme senare och känner inga svulnader eller ömma punkter. Just nu leker hon ganska vilt med min äldre tik och rör sig helt normalt.

Behöver jag vara ororlig för att hon ska ha slagit sig ordentligt eller att hon skrek mest av rädsla (som även en annan gör när man ramlar)?
 
Sv: Tappat valp i marken.

Det är nog ingen fara. Dom kan ju var rätt så bryska när dom leker med andra hundar; springer övervarandra, klättrar och faller.
Jag tror valpen skrek av att den blev rädd för det som hände. Bete dej som vanligt och pjoska inte för mycket så glömmer hon nog snart;)
 
Sv: Tappat valp i marken.

Tack för svaren jag misstänkte det, men så vet man ju aldrig och så är jag lite hönsmamma med ju:smirk:
 
Sv: Tappat valp i marken.

Ja gud, visst är man en hönsmamma. Min syster råkade knuffa ner min lilla dvärgpinschervalp från trappen en gång. Hon rullade ner för hela trappen, dunsade ner efter varje trappsteg hela vägen ner till nedervåningen. Jag tror att jag dog ett tag där medan hon rullade ner. Fast väl nere reste hon bara på sig och skakade av sig och fortsatte sin lek.
Dock var hon rädd för trappen ganska länge efter det.
 
Sv: Tappat valp i marken.

usch va lästik:crazy:

vad rädd jag skulle varit om jag tappa om det var ngt allvarlige:(
 
Sv: Tappat valp i marken.

Mmm men nu leker valpen som vanligt med min gamla hund, har inte visat rädsla för att sitta i famnen och kissar och bajsar som normalt när jag är ute med henne, så det är nog ingen faar med henne :D
 
Sv: Tappat valp i marken.

Hon tog nog ingen skada.

Har märkt att valpar skriker i högan sky, precis som ungar, när de blir rädda.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp