Tappat motivationen på grund av alla skador

Sv: Tappat motivationen på grund av alla skador

Uch då, låter ju som min pålle som hela tiden hittar på nya saker, skadar sig på nya ställen. :crazy:

Ibland undrar jag varför man håller på, man kunde ju åka på massa resor, köpa fina kläder och allt möjligt om man inte la X antal tusen på hästen i månaden. Men så kommer den där dagen som igår, man flyger fram i galopp, pålle frustar, jag ler och då blir det plötsligt värt det igen, varenda timme varenda krona....

Hoppas ni snart får göra mer än skritta. Vi skrittade från oktober till 31 mars, det var ju lagom kul! Tur att pålle är snäll i alla fall. Skönt att prata med andra i samma sits. Som sagt, min familj tycker jag ju är galen och tycker jag borde göra mig av med pållen :cry:
 
Sv: Tappat motivationen på grund av alla skador

Det är nog inte bara familjen som tror man är galen :p Tur att man umgås mest med hästmänniskor som har förståelse och att ens närmsta kära ingår bland dem.

Men samtidigt blir man väldigt avundsjuk på alla andra i ens omgivning som tränar och tävlar och gör hur mycket framsteg som helst när man själv bara står och stampar på samma ställe. med en häst som har så mycket att ge om hon bara kunde vara frisk.

Hade precis en sån dag, lånade en kompis häst för att försöka minnas och motivera mig själv till varför jag håller på med detta och hade en sån ridtur som faktiskt gör de övriga 364 dagarna värt allt besvär :) Vi är nog galna, eller så har vi ganska låga krav på tillfredställelse ;)
 
Sv: Tappat motivationen på grund av alla skador

gicageli;15302008 Vi skrittade från oktober till 31 mars skrev:
Min stog på box hela den tiden.. Ja eller liten sjukhage. Vi började skritta i April när snön var borta (inga broddar).. Nu skrittar vi igen..

Det suger när hästarna är skadade. För oss är det sista chansen nu, jag orkar inte mer skador. Blir inte fröken frisk (och friskförklarad) ger jag upp, mest för min egen skulle än hennes, men varken hon eller jag mår bra av att ha det såhär. Efter fröken blir det ingen ny häst på ett tag, jag har lärt mig min läxa.. Egen häst = stor, dyr hamster man aldrig får rida på. Jag är faktiskt precis så ego att jag vill rida. Sen om det blir tillbaka på ridskola eller som medryttare får jag väl se då, men ingen ny häst förrän jag hittar orken igen..

/Lavinia, som när hästen är relativt ok åker på problem med hagar med för få hästar i istället.. Fattar inte varför det aldrig kan vara lite lugn och ro???
 
Sv: Tappat motivationen på grund av alla skador

Ja ibland funderar jag på om det är tur eller otur att min tjej drabbas av olika saker.

Det finns en gräns för hur mycket man orkar både psykiskt och ekonomiskt.

Jag blir mest deprimerad av att jag märker hur mycket boxvila/sjukhage gör för min tjejs temprament. Från att ha varit en jättetrevlig unghäst som varit mjuk, go och mild i tempramentet har hon blivit sur & skarp, lite grinig och med väldigt kort stubin. Det är inte ett drägligt liv för henne att gå ensam på en begränsad yta och inte göra något. Hon har varit så positiv de få gånger vi fått börja trava och rida ut med sällskap. Varken hon eller jag mår bra av all denna "vila".
 
Sv: Tappat motivationen på grund av alla skador

Uch ja det är ju ännu värre! Min har sluppit boxvila. Han gick under den tiden i sjukhage som jag gjorde som ett L så den var lite större än en vanlig sjukhage. I april fick han komma ut i lite större hage och från 1 juni går han i fullstor hage. Nu går hand dock ensam sedan 2 veckor tillbaka, som du säger, kan det aldrig vara lugnt?? Men han får nog snart en kompis men då ska man oroa sig igen för ihopsläpp och annat. Men jag har släppt lite av det, man går ju under annars! Detta är sista chansen för min också, kan inte lägga 3500 i månaden plus veterinär på en häst man inte kan rida på. Har dock eventuellt en nödlösning visade det sig, en vän till familjen har stall och där kanske han kan gå som sällskap om han inte håller nu men vi får se.

Men nu har du pållan på närmare håll än innan? Vad kan ni göra nu?
 
Sv: Tappat motivationen på grund av alla skador

Ja uch, än värre med en unghäst ju! Det gör ju ont i hjärtat att se dem så! Min är 17 så han är lugn i vilket fall även om han såklart föredrar stor hage. I ridningen har han inga krav, han skulle nog kunna tänka sig att lägga av nu och bara beta och ha det bra ;)

Ja tur man har massa stöttande hästfolk omkring sig, min kompis som kommer på söndag är en klippa och likadant stallägarens om peppar och kommer med råd.

Håller han inte nu orkar jag inte mer, men jag vill inte ta bort honom om jag inte måste! Men nu verkar det ju ok ännu så länge. Är extra försiktig med honom, lilla bäsen ;)

Får skaffa en rik karl som inte har problem med att lägga pengar på halta och lytta hästar ;)
 
Sv: Tappat motivationen på grund av alla skador

Herregud jag är förvirrad, du skrev ju att ni skrittade! Hur länge ska ni göra det?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 405
Senast: tuaphua
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 953
Senast: Mia_R
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 405
Senast: Fiorano
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 636
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp