Jag tog för ca fem år sedan upp ridningen efter 6 års uppehåll. Tidigare red jag på ridskola och hade olika medryttarhästar. Red väl dressyr LB/LA nivå och var glad och nöjd med det. Kom sedan igång med ridningen efter uppehållet, tog lektioner, var halvfodervärd/medryttare och skaffade sedan min häst i januari 2011 med tanke på att träna och tävla små lokala tävlingar. Cris som han heter har tidigare tävlats i hoppning och var tänkt som läromästare. Sedan augusti 2011 har han dock behandlats för dels knäledsinflammation och sen också en gaffelbandsskada och en skada på djupa böjsenan. Det blev alltså bara ridning i 8 månader och vi hann aldrig börja hoppa men tränade lite dressyr. Nu kom vi igång igen i juni efter att veterinären gett klartecken efter en hel vinter/vår med behandling och rehabilitering. Nu känns han dock efter två månader knackig igen. Jag tror att hans dagar som ridhäst i fart fall för träning är över, kanske kan man rida ut några gånger i veckan men inte mer. Detta har gjort att jag stagnerat helt i min ridning och nästintill tappat motivationen. Jag älskar dock min häst och ville så gärna att han skulle hålla. Nu vet jag inte ut eller in. Alla i min omgivning tycker ju att jag ska göra mig av med honom på ett eller annat vis. Jag tycker dock han är för bra att avliva då han går igenom böjprov ua på alla fyra benen. Dock är det ju svårt att sälja honom och jag är ju noga med vad han hamnar i så fall. Uch detta är så svårt funderar på att sluta helt och reparera min ekonomi och alla känslor efter detta skadefyllda år men jag älskar ju att rida och vara i stallet. Samtidigt är ekonomin ansträngd nu efter alla veterinärbesök och det känns galet att lägga så mycket pengar på en häst man inte kan rida ordentligt. Vet inte vad jag vill med tråden, mest gnälla kanske eller höra om någon känner/varit med om liknande och hur ni löste det?