Tappar pälsen runt ögonen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare *fia*
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 703
F

*fia*

är de någon som vet varför? mina två e helt hårlösa runt ögonen, fast hagkompisarna har gott om päls...

Har smöjt å de går i perioder....
Någon som vet??
finns de något man kan göra??

mvh fia

Sv: Tappar pälsen runt ögonen?

min ena tappar runt ögonen på sommaren pga värmen och att de mesta åker av när han byter till sommarpäls

ja tycker dom ser så trötta å slitna ut när pälsen försvinner...
Mest ledsna med...

Kanske naturligt, tänkte mest höra om någon viste...:)

Min ena häst blir så på sommaren i perioder när det är mycket flugor på henne i huvudet. Hon får ha huva och då blir det bättre.

HAr aldrig hört talas om de hehe :P är de mkt.. elr är de lixom bara runt ögonen? min häst har tappat päls.. men inte vid ögonen hehe:)

min häst har helt kalt runt ögonen på somrarna, men de ska vara så,. e de fläckvis eller vara normalt tunt som de e nerevid nosen?

Min häst gör det när han har fått av sig flugluvan, då kliar han sig mycket runt ögonen mot knäna så pälsen gnuggas bort. Det går rätt fort.

Sätt flugmössa på så blir det bättre

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär... 2
Svar
20
· Visningar
2 095
Senast: fio
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 058
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025