Tappar ine vinterpälsen

L

linus11

Min tvååriga halvblodsvalack tappar inte sin vinterpäls. Är det någon som vet vad man kan göra? Har testat allt från b-vitamin till blodprov.
 
Sv: Tappar ine vinterpälsen

har vart med om det där en gång men då var den hästen lite äldre..det enda vi gjorde med den hästen var att borsta, borsta, borsta och använda ryktsten (inte för att det hjälpte så mycke men) du kanske kan kolla upp lite mer med veterinären ifall de har nåt tips..för din häst är ju inte den enda..
hästen går väl utan täcke va?? för solen har ju mycket med pälsfällningen att göra.
annars kan du ju alltid klippa den...inte för att det kanske "löser problemet" men hästen blir ju inte lika varm iaf..:smirk:
 
Sv: Tappar ine vinterpälsen

linus11 skrev:
Min tvååriga halvblodsvalack tappar inte sin vinterpäls. Är det någon som vet vad man kan göra? Har testat allt från b-vitamin till blodprov.

Har hört att hästar som har problem med magen och tarmarna behåller pälsen på...
 
Sv: Tappar ine vinterpälsen

min pålle har fällt sin päls väldigt dåligt han med. Jag frågade veterinären om det förra veckan men han sa att det bara är att vänta typ...
Fast nu vet ja ju inte hur lite eller mycket av pälsen som din häst har fällt...
 
Sv: Tappar ine vinterpälsen

Japp han är avmaskad. Dubbel dos banminth.
 
Sv: Tappar ine vinterpälsen

Han har typ inte fällt något knappt. Jag har rakat han på hals och bog men mer gick inte. Ni vet ju hur unghästar är:) Får ta lite varje dag. Han går absolut INTE med täcke på sig!!!! Har4 ju tagit blodprov och kollat näringsupptag mm så tarmarna ska vara i sin ordning.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Ni vet ju det där med att man kan sätta en ljudabsorberande huva på hästar när de är reaktiva... har någon av er provat calming earplugs...
Svar
7
· Visningar
728
Senast: Oh_really
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 995
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp