Tappade mobilen (Iphone)

Kiva

Trådstartare
Jag är riktigt dålig när det gäller att tappa saker då jag gör det konstant. Tappade min mobil igårkväll, den överlevde bussresan och shopping i affärer men när jag stigit av bussen hem så... Lade jag den antagligen i mjukisbyx-fickan istället för min jackficka med blixtlås och bad strax därefter min pojkvän att bära mig. (Något som jag aldrig brukar göra utomhus.)

Så nu, en dag efter, så har jag loggat in på Iclouds "Hitta min iPhone" och det står att enheten är Offline, "Nedkopplad". Min fader har spärrat sim-kortet; kan det bero på detta och att den är avstängd eller liknande?

Man kunde typ välja Borttappat läge och skriva ett meddelande till mobilen samt. telefonnummer och spela in ett röstmeddelande? Men det verkar inte ge något svar.

Tänkte gå och sätta upp lappar med hittelön den sträckan som vi gick... Det är alltid så jobbigt att tappa sin mobil... All the pictures. :( Anteckningar..

Har försäkring så kan spärra IMEI-numret och köpa ut en ny för 1200 men.... Man vill ju så gärna helst ha tillbaka sin gamla.

Aja ville bara skriva, typ fråga om hjälp men vad finns det att göra? :banghead:
 
Jag är riktigt dålig när det gäller att tappa saker då jag gör det konstant. Tappade min mobil igårkväll, den överlevde bussresan och shopping i affärer men när jag stigit av bussen hem så... Lade jag den antagligen i mjukisbyx-fickan istället för min jackficka med blixtlås och bad strax därefter min pojkvän att bära mig. (Något som jag aldrig brukar göra utomhus.)

Så nu, en dag efter, så har jag loggat in på Iclouds "Hitta min iPhone" och det står att enheten är Offline, "Nedkopplad". Min fader har spärrat sim-kortet; kan det bero på detta och att den är avstängd eller liknande?

Man kunde typ välja Borttappat läge och skriva ett meddelande till mobilen samt. telefonnummer och spela in ett röstmeddelande? Men det verkar inte ge något svar.

Tänkte gå och sätta upp lappar med hittelön den sträckan som vi gick... Det är alltid så jobbigt att tappa sin mobil... All the pictures. :( Anteckningar..

Har försäkring så kan spärra IMEI-numret och köpa ut en ny för 1200 men.... Man vill ju så gärna helst ha tillbaka sin gamla.

Aja ville bara skriva, typ fråga om hjälp men vad finns det att göra? :banghead:

Pja, skriva ut efterlysningar..
Jag tappade min spårlöst under en bilresa, fick anmäla det och fick 1500 kr på självrisken och kunde köpa en ny. Men visst är det trist med tanke på alla bilder man hade där i. Ett tips är att regelbundet överföra bilderna till datorn så man har dom kvar :)
 
Om ingen hittat den och hört av sig känns det nästan som ett hopplöst fall.
Nu vet jag knappt hur Iphones fungerar längre (har android) men du har inte säkerhetskopierat bilder m.m? Isåfall finns allting kvar och är bara att lägga in i den nya sedan. :)
 
Det ska räcka med en wifi-signal för att lokalisera din telefon. Dvs att någon slår på den och kopplar upp sig mot ett wifi-nätverk.
Har du någon säkerhetskopia av telefonen, antingen via iCloud eller till iTunes på datorn? I så fall kan du återställa din nya telefon som du får av försäkringsbolaget. Har du inte detta är det nog bara att gråta blod, bryta ihop och komma igen...
Du kan även radera innehållet på din telefon via iCloud. Något som jag starkt skulle rekommendera då vi idag har mycket privat information samlat i våra telefoner. En förutsättning för att detta ska fungera är så klart att telefonen kopplas upp via wifi så att telefonen får kontakt med Apples servrar.
 
Tack för alla underbara svar! :bow:

Tappade mobilen i förrgår och satte upp "Borttappat-lappar" igår under ungefär samma tid som när jag tappade den. Och idag så hade någon ringt min fader och berättat att de hittat en rosa iPhone på ett berg. Ett barn med en mamma tydligen. Pappa betalade iallafall 200 spänn i hittelön till dem och de blev glada - ovetandes om det verkligen var min mobil då det står "Iphonen är avaktiverad, anslut till iTunes". Inget simkort fanns heller där inuti.

Men jag anslöt mobilen till datorn så att kunde jag se innehållet! MINA BILDER! :love: :D:D:D

Och återigen, tack så jäkla mycket för välskriva svar! Det kan säkerligen hjälpa om någon hamnar i min situation i framtiden! (Vilken jag verkligen inte hoppas.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp