Tappad lastvikt

Sv: Tappad lastvikt

Nä jag vet inte vad min väger men har 860kg enl pappret att lasta på och jag kör Dponny, en och en, så jag har nog en hyffsat god marginal.

Släpet ska typas upp så nästa vecka VET jag vad det väger.

Om det har varit lite fuktigt ute så suger en transport åt sig vatten. Trä suger mest, men även glasfiber kan ta upp en del vatten.

Jag kör lagligt, har inte råd att bli av med körkortet.

Har ABECEDE och vill ju gärna behålla det. Jag brukar väga transporten både tom och med häst i med jämna mellanrum, så jag vet hur mycket hästarna väger och att jag inte riskerar att åka med för mycket vikt.
Har en totalvikt på 2000 kg på transporten och en gång har jag kommit upp i 1980 kg i totalvikt, annars brukar jag nog hamna runt 17-1800 totalt beroende på vilken/vilka hästar som är lastade.

Jag vill ju t.ex. inte riskera att bromsarna inte ska fungera ordentligt bara för att jag har för mycket vikt i släpet.

/M

Liknande trådar

M
Utrustning Hjälp jag kanske har fattat fel. Blev stoppad igår med tomt släp, polisen sa att jag bara fick lasta 80kg till min uppnådda vikt på...
2
Svar
26
· Visningar
3 710
J
Körning Ja, eller hade en vagn utrustad med de finesser som James Bonds bil hade i vissa filmer - ni vet, saker som skjuts ut ur fälgarna för...
Svar
16
· Visningar
1 389
Senast: Goat lover
·
Trav Var och körde avelsmärren för motions skull i Fredags. Hon lullade på så lugnt och fint. Sedan vänder jag vid hundklubben och möter en...
Svar
12
· Visningar
1 443
Senast: oki
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama