tappa hatten

Hästen kanske blir rädd om den studsar ner på rumpan :eek: :D

Jag vet inte vad som händer annars om man kan bli utesluten eller så för man måste ju ha hatt på sig...

malu

Sv: tappa hatten

Får man fortsätta att rida utan hjälm då? *farligt* :o

malu

Ja man får hoppa klart banan. Numer måste man ju ha hakband så egentligen ska ju inte hjälmarna kunna åka av så lätt.

Jag har för mig att jag läste i TR att du ska ta hjälp av funktionär eller någon annan som ger dig hatten innan du får fortsätta. Man får inte fortsätta sin ritt utan huvudbonad enligt TR, men jag tror inte att du blir utesluten. Var funktionär på nationella dressyrtävlingar för ett tag sedan och det blåste full storm. Antingen red ryttarna med ena handen på hatten eller så tappade de den och domaren blåste av tills de fått på sig hatten igen innan de fortsatte.

Kanske skulle ta och uppfinna ett transparent hakband till hattarna, skulle ku inte synas så mycket heller
Nin

du får i ditt resultat ett tips på att din hjärna har krympt och behöver en mindre hatt att trycka ner på huvut. :)

Liknande trådar

Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: BornAgain
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Endast en nation lyckades hålla nollan i torsdagens lagkval. Sverige inledde med två felfria ritter och var med i toppstriden – men...
Svar
0
· Visningar
52
Senast: Gunnar
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 138
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med OS-tävlingarna i Versailles ska omkring fem dressyr-ryttare tagits in till förhör hos det internationella...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama