Tappa håret

Magnum

Trådstartare
Det finns ju ett gäng tabletter på marknaden om man tappar massa hår, att få det lite tjockare igen/sluta tappa så mycket.

Som jag förstår är det bra om man äter ett par månader för att får effekt och i regel är det olika vitaminer och mineraler. Zink bla.

Är det någon som testat och fått nåt resultat?
Funkar det?
Funkar det åtminstone litegrann? 😎

(Speciella schampon osv är testat utan vidare resultat.)
Andra tips?
Jag är inte lastgammal heller utan beror nog mest på tidigare mediciner och även graviditeter.

Min pappa på 60+ äter Priorin. På honom har det vuxit ut hår igen på partier där han tidigare var skallig. Låter helt sjukt men det är sant. Jag har funderat på att testa själv men tycker de är lite väl dyra.

Folsyra, b9, skulle jag äta ihop med medicin och sen vid graviditeter men slarvade (stort) av olika skäl.
Det är ett gäng år sen men kanske fortfarande finns en brist där?

Säger som övriga, troligen har du brist på någonting.
Om jag inte äter omega 3-tillskott så rasar håret av mig och mina naglar blir i uselt(!) skick. Ser jag till att äta extra omega 3 så försvinner problemen.

Kan man få vc att kolla vitaminer bara för att man vill veta? Jag får inte min läkare att kolla sköldkörteln ens..

Jag är multisjuk och har anemi plus att jag äter kortison. Ingen hit för håret.

Men jag hittade undret. Knatade in på stans hälsokost och frågade och fick med en burk hem. Efter nån vecka började jag få en liten stubb i härfästet och en tuss som växte rakt upp :D På mig hjälper det alltså. Det är väl nån brist som just den täckte.
1546075045866.webp

Biotin? När jag tappade mängder med hår en period så tog jag tillskott med biotin (jämförde olika tillskott och valde den med mest biotin) såg ut som jag hade två frisyrer i ett efter ett tags användning, fick stubb och lugg till mitt långa hår :cautious:
Vill börja med det igen då jag börjat tappa hår igen (misstänker att minipillren är boven så kanske inte hjälper, men skadar ju inte att prova).

Kan man få vc att kolla vitaminer bara för att man vill veta? Jag får inte min läkare att kolla sköldkörteln ens..
Jag ÄR lite kluven till det ska jag väl erkänna, jag vill ju inte ta tider från den som behöver dom bättre..

————————

Periodsvis är jag dock så yr i huvudet att världen bokstavligen snurrar som om jag vore askalas så fort jag ligger eller böjer mej ner. Sådärså man inte kan fokusera blicken.
Och bara snurrar övrig tid.
Vid ett sånt tillfälle kan man ju kanske gå iväg för att få kolla järn åtminstone, det har jag fått göra förr.

Läkaren säger bara nej. Jag äter medicin som kan påverka sköldkörtelns funktion så de borde kolla upp det. Men icke...

Helt absurt, kan du inte få en annan läkare? Jag hade inga problem att få min sköldkörtel uppkollad, dels pga att mamma har hypotyreos och dels att jag har diverse autoimmuna sjukdomar... Äter du medicin som kan kvadda sköldkörteln är det ju jätteviktigt att ha koll på den.

Jag ÄR lite kluven till det ska jag väl erkänna, jag vill ju inte ta tider från den som behöver dom bättre..

————————

Periodsvis är jag dock så yr i huvudet att världen bokstavligen snurrar som om jag vore askalas så fort jag ligger eller böjer mej ner. Sådärså man inte kan fokusera blicken.
Och bara snurrar övrig tid.
Vid ett sånt tillfälle kan man ju kanske gå iväg för att få kolla järn åtminstone, det har jag fått göra förr.

Definitivt VC :up:

Helt absurt, kan du inte få en annan läkare? Jag hade inga problem att få min sköldkörtel uppkollad, dels pga att mamma har hypotyreos och dels att jag har diverse autoimmuna sjukdomar... Äter du medicin som kan kvadda sköldkörteln är det ju jätteviktigt att ha koll på den.

Jag kommer byta nu i och med att jag flyttat. Kanske är de bättre här :) Jag lämnar blodprov vartannat år för medicinen och hittills har det nog varit bra för ingen har sagt nåt.

Åh :(
När jag har ätit medicin som kan påverka något har de alltid varit noga att kolla sånt.

Så tråkigt (och dåligt) att de inte vill kolla!

Ja det är mycket dåligt :down: Jag har problem med hud, hår och vikt så jag misstänker att det är nåt som inte är helt rätt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka