Tapetsera/ inreda sovrum

BulletForMyValentine

Trådstartare
Hej!

Ska tapetsera o inreda om mitt sovrum snart, men vet inte vilka tapeter jag ska ha eller hur jag ska inreda. Jag har ljusblått nu och jag verkligen avskyr det. Det är ett stort rum.
Jag vill ha det mysigt! Gärna lite mörka färger... ev mörk fondvägg.

Vilka färger kan man ha och vilka ska man akta sig för?
Hur inreder jag på bästa sätt?

Nu vill jag ha lite ideer och bilder på hur ni har det i era sovrum!:banana:

Tacksam för svar!!!

//B

Sv: Tapetsera/ inreda sovrum

Ljusblått är en kall färg och personligen gillar jag inte blått i sovrum. Och svartmålade innertak blir lite för mycket. Har sett det med egna ögon och då var väggarna dessutom målade i blodmörkrött = ingen trivdes, inte ens tonåringen som fått sin vilja fram. :p Så det kanske du ska undvika?

Du kan välja precis vilka färger (nyanser) du vill och som du trivs med! Förresten, är det lägenhet eller villa? Äger du eller hyr?

Sv: Tapetsera/ inreda sovrum

Såhär ser vårt sovrum ut

20091002e.jpg

Renoverade det i höstas, innan var det en grön ful tapet och massa fettfläckar.. (blää).. Vi hittade tapeten som vi föll för, målade sedan de andra tre väggarna i en grå nyans och köpte nytt möblemang till (som passade fondväggen):p.. Från början hade vi tänkt ha vita möbler men hittade ingen tapet som vi tyckte om :)

När det gäller inredning föredrar jag neutrala väggar för att sedan sätta färg med hjälp av tyg och dylikt.. :)

Liknande trådar

Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 883
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 640
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar