Lejonelle
Trådstartare
.. var det någon som sa. Och efter att ha besökt vår lokala färghandel idag så håller jag med. Och inser att jag är totalt fel generation för att köpa tapeter över huvud taget. 1000 olika tapeter att välja på men knappt en enda man vill ha. Vi bor i en röd liten stuga på landet. Lågt i tak, små rum. Men just nu ska man tydligen ha stora fondväggar med jättelika silvermönster på vinröd bakgrund? Och så mörka starka färger överallt.
Är det verkligen sådana tapeter som alla vill ha?
Jag letade efter något ljusgrönt lite flammigt och neutralt som går fint mot vårt furugolv och andra trädetaljer. Expediten skakade på huvudet och konstaterade att grönt.. nej det finns nog bara någon enstaka.
Fick med mig några prover hem som ser ut typ som den tapet vi redan har. Det är ju också lite trist, men vad gör man. Hysteriskt stormönstrat är inte att tänka på.
Är det verkligen sådana tapeter som alla vill ha?
Jag letade efter något ljusgrönt lite flammigt och neutralt som går fint mot vårt furugolv och andra trädetaljer. Expediten skakade på huvudet och konstaterade att grönt.. nej det finns nog bara någon enstaka.
Fick med mig några prover hem som ser ut typ som den tapet vi redan har. Det är ju också lite trist, men vad gör man. Hysteriskt stormönstrat är inte att tänka på.