Tap in avkommor

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Virran31
  • Startdatum Startdatum
V

Virran31

Jag har en 1-års hingst efter Tap in han är svartskimmel men han har ett himla humör nu undrar jag om det är flera som har en avkomma efter Tap in och vill görna höra hur dom är i sättet. Gärna bild oxå vore kul!! Jag kan inte lägga in bild på min för jag vet inte hur man gör riktigh men ni kan gå in på denna länk så ser ni ett bildspel på han sen han var lite och fram tills nu.http://www.myspace.com/veronicastrandh

Sv: Tap in avkommor

Jag hörde det när ni var ute och frysmärkte. ;)

Om du söker i forumet på Tap In så kommer du att märka att han och hans avkommor är en av de mest diskuterade avelsämnena här.

Välkommen tillbaka förresten. :idea:

Visst hade du Self Confident som morfar på den också?

Jag tror att det är helt normalt att du fått en skarp unge i så fall. :crazy:

Min är linjeavlad i 3x4 både på Speedy Crown och Arnie Almahurst, något som borde innebär ännu större bekymmer men "ta i tröä" den här är hur cool som helst. Lite småbitig, men annars hundraprocentig att hantera. Jag körde in honom när han var nio månader bara för att testa och nu kör jag honom en kortare sväng max en gång i veckan, ibland mindre och han är ändå nästan som en "gammelhäst".

Jag tror det mesta är individuellt och hur man lyckas hantera dem:angel:

Här finns några ihoprafsade bilder på länken nedan

http://web.telia.com/~u60203725/parkin.htm

Vi har en Tap In:are, och har haft en till på inkörning. Den ena var suersnäll, mkt lätt att köra in, träna osv. Löjligt lättkörd. Sedan gick han sitt första lopp.... Så fort det blir krav, ska saker ske på hans villkor, eller inte alls. Hemma är har toppensnäll, förutom att han i takt med stigande ålder har förvandlats till en tyrann i hagen. Han går med sitt utvalda sto, och andra ska helst sticka och brinna.

Den vi hade på inkörning var också supernäll, tills han en dag kom på att han var hingst, och bara gick på bakbenen och vrålade. De kulorna rök fort kan jag säga... Han åkte hem för kastration, bete och operation av lösa benbitar. Av olika anledningar kom han inte hit för att avsluta inkörningen föränn vid årsskiftet. (När han skulle fylla två.) Utrustning och vagn var, precis som innan, inga som helst problem. Däremot hade han STORA problem med att någon skulle kunna bestämma när han skulle svänga, stanna, öka och minska farten osv. När man bad om ändring av tempo slog han, när man styrde reste han sig. Han gick med både slaggjord och resgjord i några månader, tills han hade sparkat klart.
Han exporterades sedan till Norge, och när de spekulanterna var här och provkörde honom, var deras kommentar att det var en VÄLDIGT välkörd häst... Mmmmm sade vi....

-KL-

den första hästen på den sidan, Aces Happiness, är vårat tap in-sto :D hon var som ung väldigt.. ja.. en typiskt tap in:are. sur, skarp och jäkligt bestämd dam. i loppen var hon väl inte den lättaste att köra, explosiv. nuförtiden är hon en snäll och duktig mamma, dock har hon fortfarande sin egna vilja och hon finner sig verkligen inte i vad som helst. vill hon inte så vill hon inte, och även nu visar hon sitt rätta jag ;)

jag har ridit henne en gång, men då stog hon på bakbenen ganska mkt.. :p

Jag har haft en tap innare och det var en märr. Hon var väldigt väldigt speciell och hade ett mycket egensinnigt humör. Men det hon hade allra mest var ett fighterhjärta av guld:love: Ett riktigt tigerhjärta. Det är den ända häst jag haft som tagit i för kung och fosterland varenda eviga gång och förmodligen var det väl på sitt humör hon sprang! Hon kunde vara på gränsen till rabiat emellanåt men en riktig tiger i löpen :love: Första säsongen var hon felfri 14 gånger och träffade pallen 13 av de 14 gångerna varav 5 förstapris :love:

Måste erkänna att jag saknar henne:cry: hon var väldigt speciell:cry: Jag gillar tap innare skarpt, många som funkar är riktiga segerstaplare och han är en väldigt prisvärd hingst tycker jag!
mvh jesse

Jag hade en valack efter Tap In som tyvär fick vandra vidare för ngn månad sedan. :cry:

Han var supersnäll, mild i tempramentet mot både folk och fä, lättlärd, orädd och jaa, lätt på alla sätt. Mkt lugn och trevlig. Var enl uppgift dock riktigt het att köra.

5587151.jpg

ja mycket länge sen:D Jag sitter nästan aldrig framför datorn längre, bara på jobbet, men jag kanske börjar nu igen;) plötsligt händer det:D Hur är läget med dig då? Nån ny stjärna på gång?
mvh jesse

Vi har säkert en 5-6 st på jobbet efter Tap In, alla i olika färger och temperament :p :rofl:

jag har bara träffat en efter tap in.. en urtrevlig häst som kan springa jäkligt fort redan nu.. han är bara 3 år än så länge men tror han kommer hävda sej riktigt bra på banan.. kendo heter han

Jag har träffat 2 st efter Tap In. Ett sto och en hingst.
Hingsten var jättesnäll, stoet var snäll men lite knäpp.. liten och het var hon, hingsten var stor och seg. :D
Jag red stoet en del, hon kunde trava helt lugnt och sen helt plötsligt bocka iväg i stora bocksprång, och sen trava lugnt och fint igen som om inget hade hänt. Man visste aldrig när dom där bocksprången kom :crazy: I vagn var hon snäll däremot.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: sorbifolia
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 823
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter i en tilltrasslad situation och undrar om jag också kan komma med ägaranspråk och därmed hindra att hästen avlivas. Det...
Svar
18
· Visningar
3 624
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
Avel har inte sett någon "travtråd", så då startade jag denhär! :) för er som har travare födda år 2011! :) ni som har travare födda ett...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka