Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Hejsan!
Bara ni två tappra här på buke??!
Har tanterna på campen yrslat till alldeles?Hittar nog varken dator eller tangentbord:angel:

Har författat en novell del 1 :D, Pinto, och nu tror jag att jag ska se om jag hittar sängen,men det ska nog gå bra!;)

Natti natti

Japp! Vi ger inte upp i första taget :D

Kan också bero på att man jobbar natt hela veckorna :angel:

Sov gott!

Oh då ska jag gå ut o läsa,skojigt.
Mmm nått måste man ju göra när man har pli på jouren:D

De kanske har slocknat av utmattning med vinglaset i näven:angel:

Sov gott om du hittar sängen,annars så får väl golvet duga i värsta fall

Fast jag ger mig nog också nu och blundar en stund på soffan tills sonen ringer.
Ska ju upp tidigt i morgon och sen går jag på i morgon kväll.

Godnatt på er :laugh:

Man är väl van......
På den tiden man körde MC kunde man ju hamna både här o där!!!
För att inte tala om alla regniga tältsemestrar...:eek:

Nu har jag borstat tanden så nu minsann!

Japp skönt att man kan sova när och var som helst,sov gott nu ska jag jobba lite.
Jippi och snart är det dags att ställa fram klockan 1 timme:D

Undrar om dom sover än därborta på campen. Ja vi lär väl få rapport i dag då, förhoppningsvis ;)

Vaknade tidigt med träningsvärk från nacken och ner till tårna! Det var jobbigt att ösa halmbädd och hjälpa gubben att bygga i går :angel: Och fortsättning följer i dag med att ösa ut andra halvan av halmbädden i dag.

Bädden är egentligen jättefräsch men eftersom det är maskvarning så öser jag ut den, det kanske inte hade behövts göras men nu är det snart gjort iaf.

Solen är på väg upp och det är -5 så det verkar bli en fin lite kylig dag i dag med.

nu ar vi vakna.....nar jag har lart mig sa kommer alla bilder.. det ar skoj, vi pa satt och vis saknar alla, men upptackte att det egentligen inte fanns plats for mer an 5 pa golvet. Nasta camp far bli med talt och husvagn och sommar temperaturer.

Allt vin ar slut, massor av sgetti kvar, samt annat gott och smatt, och sa skiner solen och herr gubbe blev paringd/smsad ett antal ggr. Till slut efter allt tjota kom det en bild pa herr gubbe sjalv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Postas pa fb traden...
stamning ar dempad annu da livets elixir inte har natt alla kroppsdelar...men snart ar det full fras med stallbygge och alghangning. Vi aterkommer med tiden...

De är väl helt slut på campen och sover länge i dag. Eller så har de fullt upp med frukostsnack.

Det är riktigt spännande med ett supriseföl. Jag har fått ett den 1 april på en inhysning. Gissa om ägaren trodde på mig när jag ringde.

nu ar vi vakna.....nar jag har lart mig sa kommer alla bilder.. det ar skoj, vi pa satt och vis saknar alla, men upptackte att det egentligen inte fanns plats for mer an 5 pa golvet. Nasta camp far bli med talt och husvagn och sommar temperaturer.

Allt vin ar slut, massor av sgetti kvar, samt annat gott och smatt, och sa skiner solen och herr gubbe blev paringd/smsad ett antal ggr. Till slut efter allt tjota kom det en bild pa herr gubbe sjalv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Postas pa fb traden...
stamning ar dempad annu da livets elixir inte har natt alla kroppsdelar...men snart ar det full fras med stallbygge och alghangning. Vi aterkommer med tiden...

Tackar ödmjukast för denna uppdatering. Självklart ska ni i första hand njuta och ha det bra. Vi väntar så gärna :) ... Kul med gubbebild, hälsa alla :D

Först trodde jag du skrev att gubbe dök upp hos er!! Men det var ju ett kort :)

Idag är det Grrrrrrrrrrrrrrr:devil:

Vi har ju ingen värme än för dom blev tvungna att mura nåt så det blir på måndag. Och detta är väl första helgen på en månad som vi har - grader.
Har 2 gasolkaminer men det hjälper inte så mkt på 340 kvm.

Sen är vattnet helt brunt, för det har runnit ner tövatten i brunnen. Tvättmaskinen centrifugerar inte och skruttarna ska på dagis hela veckan.

Och ensam till 21 ikväll. Suck.

Hoppas att humöret lättar lite under dan.

Härligt.... Ser så fram emot alla bilder.... Och att det skulle bli en bonusbild på gubben också.... :D Det var oväntat...

Men .... en olycka kommer sällan ensam brukar man säga.... Smältvatten i brunnen det hade jag inte gillat....

Speciellt inte hos mig.... Med tanke på hur mycket salt jag använder en vinter på min gårdsplan så skulle väl salthalten i brunnen matcha dödahavets eller nått.

Ingen som kan låna ut en tvätt maskin åt dig i veckan???

Vi använder inget salt som tur är. Får hoppas det blir normalt snart. Har varit så mkt denna vinter med stopp i avlopp, brunnspump som gått sönder osv så nu orkar man snart inte med mer brunt vatten och dunkar som ska fyllas.

Sambon håller på och kollar runt efter tvättmaskin. Kanske det är nåt tillfälligt fel, men jag har kollat filtret och att den står plant och kan inte komma på mer.

Det löser sig men ibland blir man bara trött på alla småsaker som dyker upp.

Så, nu har jag och skruttarna varit nere och matat hästar, mockat, sopat och fyllt på vatten och hö för ikväll och imorgon.
Det är soligt och det känns varmare inne. Alltid nåt :)

Men vart tog korten från tanterna vägen??

Wow....bild på "gubbe". Fränt. Det ser jag fram emot :banana:

Jag har mockat hage och stängslat om hela förmidagen. Det har börjat yra lite snö nu. Om det tycker jag såhär :devil: :mad: :( :cry:

Nu ska jag åka till metropolen Frändefors och möta Tajger på macken där för att få min sadel. Ska bli superkul att få träffa min första "buke-tant" Live :bump:

Väntar också på bilder och rapporter... Under tiden så tog jag delar av taxligan på en rejäl skogspromenad... ca 8 km... högt tempo mestadels i terrängen...
Känner mig oerhört duktig....

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka