Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Kl
Har oxå hört sägas att trattisar synts i skogen.
Red en lite längre runda igår, 40 min, med sto sällskapet, som jag red ihop med så ofta med Nobel (R.I.P) lugn, cool, nyfiken o glad hela vägen. Mkt att fundera över, så han bajsade 3 ggr! Första gången satt jag av, och kom upp utan större problem, andra gången var på cykel vägen utmed 70-vägen o där ville jag inte sitta av. 3:dje gången på ängen- helt ok! Stannade bilen vid cykelvägen på hemvägen o skrapade undan, man är väl en väluppfostrad ryttare??
Han trixar ibland, tror att han vill att jag ska sitta till bättre, rakt, djupt i sadeln, hålla om m.m- han är ju dressyr häst, rätt ska vara rätt!! Inga lösa boliner här inte, LOL!!!!

Nu ska jag bli ridskoleryttare ett tag igen:) Måste ju ha lite träning inför Spanien i slutet av oktober, och jag vet ju inte riktigt hur det blir med pållen, så ett tag framöver ska jag rida lektion på måndagarna:) Jag har ridit för den här instruktören tidigare, men sen har hon bott i Stockholm några år. Hon har gått hippologen och är en jättegullig, rolig och duktig tjej. Det ska bli kul!

Hoppas att de kommer på vad det är med din häst.
Oj lektion ,tufft gjort,huh inget för mej,traskar runt här hemma bara :D

Har inte sett en trattis i år faktiskt. :(
O jag som älskar kantareller ........, har ju problem med mina fötter så jag får lita till Kratus, men hon ser dom inte :(

svamp.jpg

Idag skall det nog bli lite svampplockning... Ryktet går om att trattisarna har kommit... Dags att ge sig ut och se om ryktet är sant eller inte...

Jag kan meddela att ryktet är sant... Jag använder en gammal cykelkorg som svamkorg... och den var nästan fylld till bredden innan jag gav mig och tog mig hem till rensning och riggning av torkställningen...

Gula kantareller hittades också så det blev till en rejäl middag....

Idag har det varit andra aktiveter på schemat... så skogen har fått vara...

Svänger in en snabbis, kommer läsa ifatt så fort jag får tid. Hoppas alla mår bra!! Både tanter och gubbtjuv:)

Har börjat få ordning efter flytt och allt flyter på fint, våra fodervärdshästar är så underbara som jag trodde att dom skulle vara, hela familjen trivs och just nu känns allt bara IDYLL:)

kram och hej så länge, tittar in så fort tiden räcker till

Så var det dags att svettas igen då:)!Här är fortfarande över +20,antar att det är likadant på många håll.

Jag har ridit i kväll,hämtade hem hästarna från betet tidigare idag.Där finns fortfarande att äta men nu väntas ju sämre väder så då får dom gå hemma ett tag igen.

Igår var jag på Brukshästens Dag,ett evenemang som anordnades för ,tror jag,8:e gången på samma gård i grannbyn.

Man träffar alltid bekanta,fikar på hembakat bröd och lika härligt varje gång att se riktiga arbetshästar i arbete:).Denna gång var ardenner,nordsvensk,haflinger och fjording representerade.

Vad härligt med alla de stora vackra arbets höstarna!

Idag har vi varit ute på en lite längre skritt tur, åh vad det är mysigt! Han är så himla cool, bara nyfiken. Då täthästen trippade på i faslig fart var jag "tvungen" att trava ikapp 2 ggr, då blev han pigg o glad.
Än så länge känns det verkligen JÄTTE bra med min nya, men det är ju länge kvar tills han är helt igång o först då vet jag ju hur han funkar.

Efter helgens sköna väder har vi haft regn igen,nu också blåsigt.Igår verkligen riktigt blåsigt på em.

Lockade inte alls med ridning efter jobbet,trött var jag också,men det blev en promenad med gumman i allafall,kort men bättre än inget:).Hon var lite hispig p.g.a blåsten och jag kände att det nog är väldigt lätt att tappa hästen när man leder bara i grimma,räcker med ett rejält ryck om man inte är beredd.Nu hände inte det och jag bor så till att det inte är någon direkt trafik.Det som är värst här är om de kommer i någon taggtråd:crazy:.

Idag hade jag otrolig tur!Kom iväg ut vid halv sex,bara lite regn,t.o.m lite sol och en vacker regnbåge:).Tjugo minuter efter jag kom hem fullkomligt VRÄKTE det ner.Gjorde inte mig något för då var hästarna i stallet och jag igång med att göra äpplepaj:).

Blev mest skritt idag,alla vägar var hala och ville inte göra en massa spår i skogen.

Vad duktig du är som håller igång! Vissa dagar är det inte speciellt lockande, faktiskt. Jag hade också tur igår eftermiddag när jag red en tur med hästen vi passar, hade en härlig 1½-timmestur med solglimtar:)

Idag har pållen varit på djursjukhuset och gjort sin artroskopi. De hittade bara lindriga förändringar, men nu blir det lång vila.

Nåja, i 1½ vecka till har vi fina hästen här, sen har jag ju börjat på ridskolan igen. Får väl hålla igång med det ett tag, så man inte alldeles kommer av sig:crazy: Sista veckan i oktober ska vi ju till Spanien och rida, så då gäller det att ha rid"musklerna" väl inövade;)

Kl

Nu har vi blivit dåliga på att uppdatera! Här kommer jag med lite om mitt nya projekt: allt flyter på i lagom takt, vi läser av varandra bra och har en bra kommunikation. Han är mkt trygg i sig själv, inte alls så känslig som Nobel var. Han trivs bra i hagen med alla kompisar o trivs bättre ute än att stå inne.
Lät min underbar medryttare prova honom härom dagen då vi har samma häst syn o hon alltid har förstått Nobel som var mkt egen o speciell. Men icke sa Nicke, det ville han INTE vara med om. De hittade ingen kommunikation alls, han slog med huvudet, stannade, backade, och tom stegrade!!! Han är nog en enmans häst tror jag, för jag red dagen efter (var rätt spak då jag satt upp...) och han var precis som vanligt.
Trevlig helg på er alla!!

Tittar in en snabbis för lite uppdatering. Det blev inte något diplom på kvalitén men väl klass I, en poäng för lite.Det delades bara ut 4 diplom och 7 klass I på 65 starter inom dressyren så vi är jättenöjda ändå. Prinsessan skötte sig jättebra och var inte spänd eller stressad. Slutresultat 8 som dressyrtalang och 10 i löshoppningen:):)
Har jobbat denna vecka och det har gått ganska bra.Kollegorna och cheferna är väldigt förstående och jag kan gå undan en stund när det känns för tungt.
ser inte framemot fredag då det blir begravning men jag o barnen tar en dag i taget.
Försöker bifoga en bild från kvalitén

Vad fin hon är!! Bra kämpat av dig, det är verkligen inte lätt. Begravningen kommer såklart att vara fruktansvärt jobbig, men oxå fin hoppas jag! Är oxå en viktig del i sorgen o bearbetningen. Varma kramar!

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 082
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama