Bluefish
Trådstartare
Är på g att köpa häst och har lite funderingar. Hästen är försäkrad sedan tidigare, hur enkelt är det att ta över den? Är det bara att slå en pling till bolaget eller måste man ha gjort ett ordentligt ägarbyte?
Ägarbytet sker såvitt jag vet genom att vi skriver in mina uppgifter i passet och skickar in det för en stämpel. ( Welsh PB ) Eller låter det tokigt?
Jag kommer behöva passet då hästen ska grundvaccineras. Tidigare vaccinationer är inte införda i passet, kan man göra det i efterhand?
Bör man skriva två likadana kontrakt, ett till vardera part?
Något mer i pappersväg att tänka på?
Sedan har jag en fundering till. Det gäller en 2åring, och jag vet inte huruvida jag vill böja den. En vet säger nej en annan ja. Hur hade ni reonerat?
Tacksam för svar och erfarenheter!
Ägarbytet sker såvitt jag vet genom att vi skriver in mina uppgifter i passet och skickar in det för en stämpel. ( Welsh PB ) Eller låter det tokigt?
Jag kommer behöva passet då hästen ska grundvaccineras. Tidigare vaccinationer är inte införda i passet, kan man göra det i efterhand?
Bör man skriva två likadana kontrakt, ett till vardera part?
Något mer i pappersväg att tänka på?
Sedan har jag en fundering till. Det gäller en 2åring, och jag vet inte huruvida jag vill böja den. En vet säger nej en annan ja. Hur hade ni reonerat?
Tacksam för svar och erfarenheter!