Asko
Trådstartare
Jag har fått två kostnadsförslag för ett hål i en tand, antingen dra ut den eller rotfyllning och permanent tandstödd krona. Den andra behandlingen är rejält dyrare. Enligt tandläkaren är det upp till mig vad jag ska välja. Så det funderar jag på och ska kanske besöka andra tandläkare och se vad de säger också.
Min mamma tog en titt på kostnadsförslagen och noterade en märklig sak...
Notera att de har först en patientavgift och sedan lägger till en tandvårdstöd på min prislapp.
Denna samma tandvårdstöd tar de bort sedan.
Men nu är min fråga, borde det inte egentligen vara bara patientavgiften (totalt 11853) och sedan minus stödet (4687), dvs 7169 kr?
Just nu verkar det som att de lägger till exakt samma summa som tandvårdstödet ska vara innan för att sedan bara ta bort den som s.k. "stöd"?
Eller är vi bara tröga?
Min mamma tog en titt på kostnadsförslagen och noterade en märklig sak...
Notera att de har först en patientavgift och sedan lägger till en tandvårdstöd på min prislapp.
Denna samma tandvårdstöd tar de bort sedan.
Men nu är min fråga, borde det inte egentligen vara bara patientavgiften (totalt 11853) och sedan minus stödet (4687), dvs 7169 kr?
Just nu verkar det som att de lägger till exakt samma summa som tandvårdstödet ska vara innan för att sedan bara ta bort den som s.k. "stöd"?
Eller är vi bara tröga?