Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltid haft raka tänder och lagom mellanrum mellan tänderna, men har däremot fått dras med ett sk öppet bett, samt vridet och tendens till underbett. Fick tandställning som pre-op sommaren efter studenten, dvs strax innan jag fyllde 19. Har nu haft den i nästan exakt två år och opererade mitt bett (fick ännu mer underbett av tandställningen men det var planerat) i maj i år. Ska ha tandställningen någon/några månader till för att hålla käken stabil medan den läker.Jag fick vänta till 16-års ålder innan jag fick tandställning, en klasskompis fick som 9-åring. Varför så olika? När fick du tandställning?
Du borde fakturerat tandläkaren. Privat.Jag fick tandställning när jag var 25. Då fick jag räls både uppe och nere. En tandläkare hade gjort bort sig och förstört fyra kindtänder (en på var sida uppe och nere) som fick dras ut och då föll bettet med svår huvudvärk som följd. Jag fick betala hälften själv och hälften tog försäkringskassan eftersom huvudvärken var så svår att jag blev sjukskriven pga den. Jag fick betala ca 20000 kr själv om jag inte minns fel och jag hade räls i tre år och tråd bakom tänderna i ytterligare några år.
Du borde fakturerat tandläkaren. Privat.