Tandsprickning äldre barn

Jenka

Trådstartare
Hos bebisar är det ju rätt vanligt med feber när de får tänder, men hur är det med äldre barn? Kan även sexårständerna orsaka feber?

Vad jag läst och hört finns det inget som stödjer att barn får feber vid tandsprickning. Mina barn har heller aldrig haft feber då.

Jag var 22 när mina visdomständer kom fram och fick nästan 40 graders feber och en väldigt svullen halsmandel på den sidan!

Min dotter, nu 5, fick runt 39 i temp varje gång en tand låg och tryckte under ytan på tandköttet. Inga symtom på andra sjukdomar och febern försvann så fort tanden tagit sig igenom ytan på tandköttet.

Så hon är ett levande bevis på att tänder kan ge feber. Hon har dock inte fått tänder nu som äldre så det kan bli intressant att se om det följer samma mönster som när hon var liten

Min dotter, nu 5, fick runt 39 i temp varje gång en tand låg och tryckte under ytan på tandköttet. Inga symtom på andra sjukdomar och febern försvann så fort tanden tagit sig igenom ytan på tandköttet.

Så hon är ett levande bevis på att tänder kan ge feber. Hon har dock inte fått tänder nu som äldre så det kan bli intressant att se om det följer samma mönster som när hon var liten
Också min son har ofelbart fått feber vid varje tandsprickning. Har hittills fått en permanent tand (som sexåring) och även då kom febern. De senaste veckorna har båda framtänderna i överkäken trillat ut (hej jätteglugg :D), ska bli intressant att se hur mycket feber det blir den här gången...

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 482
Senast: Mirre
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama