Tussemaja

Trådstartare
Idag var jag hos veterinären och tog bort tandsten längst in i munnen där jag har svårt att klara det själv - då visar det sig att den största morlaren i höger överkäke är sprucken. Tanden var helt tydligt i två delar varav den ena delen lös. Jag har inte märkt av att han haft ont men när jag tänker efter har han inte haft nån vidare lust att gnaga på ben den sista månaden.
Nu måste vi förståss till klinik för att operera bort tanden. Någon som har haft samma på sin hund och lagat/opererat? Tar gärna del av alla erfarenheter!

Sv: Tandskada

Frakturer på premolar 4 är inte helt ovanlig. En del får rotspetsabscesser, som ses som en svullnad under ögat på den sidan. Tanden behöver extraheras och efteråt märker man att hunden hade ont innan (om du förstår)

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 397
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 383
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?