Tänderna sitter dubbelt ???

G

gusti-svala

Har en islänning på 2,5 år. Upptäckte idag att han hade en tand innanför tandraden i överkäken som var lite lös dessutom. Är det att det växer fel eller ser det ut så när det är dax att tappa tänder och den nya kommit fram innan den gamla har lossnat helt ???
Det är så länge sen jag hade unghäst så kan inte minnas vilka åldrar de skiftar tänder. ...

Sv: Tänderna sitter dubbelt ???

Det är nog tandfällning, tror de fäller vid 2,5 samt 3,5 och 4,5 års ålder. Men håll koll, men medstörsta sannolikhet så fäller den sina tänder nu!

Sv: Tänderna sitter dubbelt ???

är den bara 2,5 år är det ingen fara än, Jag hittade en sån tand på ett sto som var 6-7 år, kände att den inte skulle sitta där så jag tog en tång och drog ut den.
Men det behöver du nog inte göra, än iaf. Verkar hästen ha problem med den så plocka ut den du.

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 119
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Jag har fått hem en omplaceringstik på 2,5 år. Hon är inte så snygg i framtänderna i underkäken. Hon har 4 tänder på rad lite glest där...
Svar
12
· Visningar
3 732
Senast: Bison
·
Hästvård Nu har lilla olycksfågeln precis kommit igång efter senaste gegg-sträckningen, och självklart dyker nya problem upp.. Luktar urk ur...
Svar
3
· Visningar
1 469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka