tanden kommer inte tillbaka...

M

moe

Valpen har tappat en hel del av sina "mjölktänder" men en tand i nederkäken kommer inte tillbaka. Tänderna i överkäken kom tillbaka på ett par dar men den här tanden har inte kommit upp det minsta och nu har det ändå gått en vecka. Varför?

Sv: tanden kommer inte tillbaka...

Ibland finns det inga tänder där under, om det är sällsynt och varför vet jag inte riktigt.

( kan ju bli så med människor också )

En vecka är inte speceillt lång tid, skulle jag vara du, så skulle jag vänta ett tag till innan jag börjar oroa mig. Se´n har ju vissa raser problem med tandbortfall.. vad har du för ras??

Gnist skrev:
En vecka är inte speceillt lång tid, skulle jag vara du, så skulle jag vänta ett tag till innan jag börjar oroa mig. Se´n har ju vissa raser problem med tandbortfall.. vad har du för ras??

belgisk vallhund

Men vad säger dom då på utställning, det kan ju aldrig vara bra...

ge tanden nån vecka till och om den fortfarande inte kommit upp så ring uppfödaren och kolla vad Han/Hon/De säger.. Ur utställningssynpunkt, så beror det på vilken tand, som saknas om det blir "nedslag" eller inte.. :smirk:

Ok ska göra det :( Tur att jag inte köpte honom som utställningshund iaf :)

Hoppas den lilla bissingen kommer upp, men misströsta inte. Jag vet en hund som inte fick fram en av huggtänderna förrän den var 9 ! månader :smirk:

Hmm, jag har samma problem typ... Men med mig själv! :smirk:

Jag har två mjölktänder som fortfarande sitter (är 22). Enligt röntgenplåtarna från tandläkaren, har jag inga tänder undertill! :o

Men jag lever, det stör mig inte! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 830
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 407
Senast: Troll
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 490
Senast: Tuggben
·
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
3 402
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30