Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar vara detsamma med katter, det vill säga att tandkräm väl egentligen inte behövs. Men det skulle glädja mitt mattehjärta så att kunna använda en bra tandkräm med någon god leversmak eller så, så att hela proceduren blev kul för Luna också.För hundar iaf (fråga veterinären tänker jag, möjligt att det är samma) är det tydligen inte tandkrämen som är det viktiga utan rent mekaniskt att borsta bort. Dvs funkar lika bra med vatten.
De menar inte att man ska byta till en ny likadan då? Bakterier etc.
Fingertutan är bra som introduktion när man ska vänja dem vid att man är i munnen. Den rengör inte lika bra som en tandborste och du får svårt att komma åt på insidan i en liten mun.Jag var själv inne hos vet av andra orsaker i torsdags, men bad ändå om en liten munkoll. Det visade sig att Lunas tänder är jättefina, men hennes tandkött är väldigt rött. Så nu får det bli daglig tandborstning ett tag framöver (eller alltid?).
Köpte en sådan här:
Luna sköter sig utmärkt, men jag tycker att det är svårt att komma åt där jag behöver, det vill säga tänderna som sitter längst bak. "Borsten" är liksom för stor för hennes lilla mun och ovilliga mungipor. Finns det någon bra, liten borste som gör det enklare att komma åt?
Tandkräm har jag inte vågat prova någon ännu. Ska höra med vet imorgon så att en eventuell tandkräm inte förstör för magen som i försöker få ordning på.
Edit: Jag undrar också om någon vet varför borsten på bilden endast rekommenderas i 1-2 veckor? På förpackningen står det att man ska byta till en annan borste efter den tiden.