S
Sandra_L
Jag har skaffat mig två råtthonor. Den först kom för ca 3 veckor sedan.. Köpte henne av en zoobutik! Frågade vart dom kom ifrån osv och det var ju såklart en grossist men som tydligen var jättenoga med att inte avla på mycoplazma.. Aja tänkte jag. Ja chansar iaf.. Nu har hon börjat blir tam och är jätteframåt. Supersöt och coool.. Inte rädd för mycket precis.. Hon bits aldrig! Jag kan lita på henne redan till 110% ... Efter 2 veckor köper jag en hona till som kompis . Men denna gång från en seriös uppfödare... NU har det gått 2 veckor och hon är skitskum. Hon är livrädd för allt som händer omkring. Kastar sig till sina gömställen om man kommer nära buren eller öppnar burgallret och hon HUGGER tag i fingrar om man stoppar in dom genom gallret (inte alltid dock hon är alltså skitlömsk).. Hon går att hålla i och det brukar inte vara några problem har aldrig blivit biten då. Men alltså jag blir faktiskt less.. Här har man betalat mer pengar för en reggad jäkla råtta med bra stam och som är "handtam" så får man nått psykfall känns det som.. (båda honorna är lika gamla vill jag också tillägga (4 månader)..
Det känns somsagt som ren bluff att förlita sig på det här med uppfödare och råttavel.. Har haft zooråtter förr utan problem och dom blev väldigt långlivade..
Det känns somsagt som ren bluff att förlita sig på det här med uppfödare och råttavel.. Har haft zooråtter förr utan problem och dom blev väldigt långlivade..