A

a_schuber

Jag undrar vad ni rekommenderar för tält att ha till vet grinden och var man köper det?
Jag har bara en massa sunkiga, billiga vita tält a la Jysk som jag tappar delar till och inte kan sätta ihop sen. Jag skulle vilja ha ett som man bara vek ihop, kanske som ett dragspel.

Sv: Tält

Det finns sådana på jysk som man drar ut kostar ca 700 kr tror jag. Jag är nöjd med mitt sånt men blåser det måste men förtöja de ordentligt.
Absolut bäst är de tält som används vid hundutställning men de är dyra. De jag kollade på kostade 4000 kr men de kanske finns olika modeller.
Kanske ska slänga in en tråd på hundbuke?

Jag har ett partytält av dragspelmodell från Plantagen som är jättelätt att fälla ut och som inte tar stor plats hopfällt i förvaringsväska. Som alla andra partymodeller bör det förankras. Det är vattentätt(köpte ett på jysk först som läckte)

"Tyvärr" var det så stadigt och bra att det blivit fast parkerat på uteplatsen men det är mycket lämpligt för tävlingsbruk.
/sigrid

Mitt nynköpta dragspelspartytält var bra förankrat på Dacke, men pga av blåsten vek det sig ut "fel håll" och gick sönder.....
Det var det mest svårlastade jag försökt få med in i transporten :rofl:
Då skulle nån fotat :p jag hoppade och la mig på det och hur jag än bar mig åt petade nån pinne åt fel håll så det inte gick att baxa in det i transporten....

Har nån några nya tips på tält och hur man ska klara dom från att gå sönder? Såg att några bara hade sina tält uppe till hälften!

Det finns sådana på jysk som man drar ut kostar ca 700 kr tror jag. Jag är nöjd med mitt sånt men blåser det måste men förtöja de ordentligt.
Absolut bäst är de tält som används vid hundutställning men de är dyra. De jag kollade på kostade 4000 kr men de kanske finns olika modeller.
Kanske ska slänga in en tråd på hundbuke?

Det finns hundutställningstält för lite över tusenlappen.

lånar tråd..

det är skillnad på party tält och paviljonger.
ett party tält är av stabilare kontruktion och håller för att stå uppe i ur och skur.
en paviljong är ett solskydd. ingenting att ha uppe när det blåser och regnar.

Det beror lite på vad det är för paviljonger skulle jag vilja påstå, vanliga "trädgårdspaviljonger" kanske inte är så mycke att hurra för.
Pojkvännen håller på med lajv och de har paviljonger som är mycke stabilare än partytälten och av tjockare tyg så det är inga problem. Dock är de större varianterna lite svårare att "fälla upp" själv. Men jag hoppas få mig en mindre variant (i rött så klart) till nästa år så...;)

Hund tälten kan du hitta begagnade på tex blocket eller hund buke.

Men på Rusta har dom fortfarande den modell av tält som vi använder (team podir). Det hänger nu med för 4e sässongen. Det kostar 900kr utan väggar men två väggar är att rekomendera, innan detta supertält så provade vi ALLT och köper du detta på en gång sparar du mkt frustration på drasiga dragspel osv... Fråga pappa som i all ilska stoppade ner ett tält en en något för liten papperskorg i sveg ett år efter en vindpust.
Den nackdel med de är att det är rätt skrymande i transporten/bilen men jag tycker helt klart det är värt de för att komma undan sol/vin/regn på en lång ritt!

Mvh TP

Har också Eukanoba hundutställningstält som har tre sidor. Funkar jättebra och jag köpte det begagnat på Blocket för 500kr, kostar 3000-4000 nya. Bra kvalitet, nackdelen är väl att det är lite mindre än partytälten så det blir svårt att få in hästen, men till grejer och som viloplats till ryttare är det kanon! Dessutom är det blå-gult!

Hej!
Vilket av tälten på Rusta är det som ni köpt?
Jag kollade deras hemsida och fan inget som kostade 900:-
Jag är också på jakt efter ett tält för överkomlig summa, men som håller fast det blåser lite.
/Camilla

UNIVERSALTÄLT 3x3 METER

Universaltältsvägg med fönster till universaltält 3x9 m. Tillverkad i tålig och kraftig polyetenplast. Väggar och gavlar köpes till separat. Perfekt för vinterförvaring eller till sommarens studentfest.

749:- (ord.pris 999:-)

Material
Stål/Polyetylen 180 g
Färg
Vitt
Bredd
3 m
Djup

Höjd
(Taknock) 2,80 m
Längd
3 m
Diameter
Rördiameter 38 mm
Övriga mått
Bredd gavelöppning 2,3 m
Antal i förpackning
(Taknock) 2,82 m
Mått och vikt på förpackningen
199x20x20 cm, 28 kg

Här har du inga som hellst prob att få in både en å två hästar samt en massa annat gött, å nu till ännu bättre pris!!!:banana:

kika på rusta.se du där står nog de mesta men easy up nej de skulle ja inte tro men "lite klurigt up but werry steady" ASG:rofl:

Liknande trådar

Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
962
Senast: Zpunk
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Pegasus63
·
Samhälle LRF:s företrädare sa i en debatt i Aktuellt nyss att antalet mjölkbönder har minskat i Sverige pga lagen om att korna har rätt att gå ut...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 749
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 257
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2