Takhöjd - Behöver hjälp nu!!!

Connemara_lover

Trådstartare
Jag och pv har varit och tittat på en liten gård.
Jag ska alldeles strax ringa och lägga ett bud.

Men jag behöver hjälp att reda ut en sak först!!

Takhöjden i stallarna - gäller den upp till bjälkarna eller upp till själva "taket" (alltså golvet på loftet) ??

Någon som vet vart jag kan få reda på detta, eller har ett nummer till någon organisation som man kan ringa och fråga först ??

Snälla hjälp mig snabbt....

Sv: Takhöjd - Behöver hjälp nu!!!

Man mäter till takets lägsta del dvs bjälkarna.

mvh sofia

Sv: Takhöjd - Behöver hjälp nu!!!

Det är takets lägsta del i stallet (undantag rakt ovanför boxväggen). Alltså: Vill du ha exempelvis 2,70 i takhöjd så kan det vara smart att ta med en så lång tillkapad bräda som du ska kunna gå runt med i hela stallet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 355
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 193
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka