Silver Girl

Trådstartare
Jag ska byta min duschkabin till en duschvägg. Var i går och valde "duschset"(eller vad det heter) och det verkar väldigt vanligt med takduschar. Försäljaren var nästan förvånad att jag inte vill ha en. Jag har det i min nuvarande duschkabin, som fanns när jag köpte huset, och har provat ett par gånger. Förstår inte tjusningen, jag fick bara vatten i ögonen.

Så är det bara en modefluga, eller finns det de som gillar det? I så fall varför? Vad ger det som ett vanligt duschhuvud saknar?
 
Jag ska byta min duschkabin till en duschvägg. Var i går och valde "duschset"(eller vad det heter) och det verkar väldigt vanligt med takduschar. Försäljaren var nästan förvånad att jag inte vill ha en. Jag har det i min nuvarande duschkabin, som fanns när jag köpte huset, och har provat ett par gånger. Förstår inte tjusningen, jag fick bara vatten i ögonen.

Så är det bara en modefluga, eller finns det de som gillar det? I så fall varför? Vad ger det som ett vanligt duschhuvud saknar?

Jag kan nog förstå tjusningen men skulle inte bara vilja ha en takdusch utan en man kan hålla i handen också. När jag bodde i USA fanns det bara en takdusch, var väldigt svårt att tvätta fötterna 😄
 
Jag gillar känslan av att stå i ett regn som täcker in hela mig. Ett vanligt duschmunstycke som är mindre och strilar diagonalt ger inte samma känsla.
Nackdelen med takduschen är att den hos oss kalkar igen oftare av någon anledning, så vi får rengöra den då och då.
Vill jag ha lite mer riktad massage av duschen mot nacken tex är ju det vanliga duschmunstycket överlägset dock. Samt för intimtvätt, men det säger väl sig självt.
 
Vi valde takdusch när vi renoverade vårt badrum i nya huset. Det var sambon som så gärna ville ha det, själv tänkte jag att det duger med en vanlig men är det ju var snyggt med takdusch. Nu när den är på plats så älskar jag den :love: tycker vattnet täcker hela mig på ett helt annat sätt och upplever inte att jag får mer vatten i ögonen än innan.
 
Har takdusch och älskar det! Man blir ju mer täckt av vattnet och iaf våran duschar med bra tryck så det känns inte bara som ett fjuttigt regn. Tycker det är rätt trist nu när man använder duschar som inte har det. :p
 
Jag ska byta min duschkabin till en duschvägg. Var i går och valde "duschset"(eller vad det heter) och det verkar väldigt vanligt med takduschar. Försäljaren var nästan förvånad att jag inte vill ha en. Jag har det i min nuvarande duschkabin, som fanns när jag köpte huset, och har provat ett par gånger. Förstår inte tjusningen, jag fick bara vatten i ögonen.

Så är det bara en modefluga, eller finns det de som gillar det? I så fall varför? Vad ger det som ett vanligt duschhuvud saknar?
Jag avskyr att det "regnar på huvudet" så jag tar alltid lös duschhandtaget och håller i det när jag duschar.
Skulle inte vilja ha en ren takdusch. I så fall att man kan välja antingen eller.
 
Jag gillar verkligen känslan av ”varmt regn” som jag får av takduschen, men brukar bara använda den efter att schampo och balsam är ursköljt. Tänker att den är lite sämre på att skölja bort alla rester av produkter.
 
Vi har alltid haft dusch-handtag och jag har varit nöjd med det.

Vi renoverade badrummet nyss och råkade ha en takdusch+handdusch liggandes på vinden så vi installerade den. Och jag älskar den!
Första duschen alltså, det var ren och skär njutning! Fick känslan av ett härligt sommarregn, men det var varmt 😍
 
Vi har en sån med både och. Jag ser inte heller vitsen med takdusch men sambon älskar det.

En nackdel (för min del) är att man riskerar att få kallt vatten på sig när man glömmer ställa om den i tid.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 380
Senast: Calmiche
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 653
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp