Tusen tack för era svar!
@starcraft : Hmm, ja vad vill jag egentligen göra... jag ska fundera mer på det så återkommer jag! Men historiska byggnader är inte helt fel! Inte heller fin natur såklart!
@golit Vad innebär det att det är bredspår? =)
@Ponnyryttaren_ Tack så jättemycket, det låter väldigt spännande! Fast jag kom på att jag borde nog ha nämnt att jag är näst intill vegan^^ haha. Fast jag är inte helt främmande för att prova lite grejer ändå, så det kan hända! Men ifall du vet några kul grönsaks/baljväxt-rätter eller så så får du gärna tipsa vidare! Risfyllda paprikor och tomater och sånt som äts i t ex Grekland kanske äts även där? Hummus, aubergineröra..?
@niphredil Porto har jag hört positiva ord om tidigare, där blir det ett besök om resan blir av!
Cádiz, Granada och Sevilla tipsade en gammal kompis mig om också, så då har jag från två håll att de är sevärda, låter bra!
Hmm, jag har tidigare inte varit så haj på att besöka Spanien faktiskt, men det känns mer och mer lockande =).
Hur säger man de mest användbara orden/uttrycken på spanska? =) T ex "hej" , "hur mår du?" "ursäkta" "tack" och "vad är klockan?" och räkna till tio... Sånt tycker jag är kul, att förstå litelitegrann iaf =)
Någon som kan samma saker på portugisiska? =)
//r