Tagit reda på kön!?

Sv: Tagit reda på kön!?

Barnmorskan vägrade ssäga kön på rutinultra, hon sa att det var hon inte minsta intresserad av!
Vi var säkra på att det var en pojke. Alla test visade på tjej.

Ut kom en Wilhelm!

Mitt nästa barn vill jag nog veta, varför vet jag inte, är ju egentligen en liten överraskning. kan väl inte hålla mej och vänta nio månader då

Vissa sjukhus har som policy att aldrig säga medans andra säger om de råkar se. De letar ju aldrig efter könet på rutin UL men vänder bebis upp rumpan är det inte så svårt att missa ;)
Det stor med fet stil i kallelsen jag fick att de inte kommer leta reda på barnets kön men vi fick veta (och faktiskt alla andra jag känner oxå om de nu inte vart så att de legat konstig eller haft navelsträngen mellan benen)

Gjorde dock inget UL för att könsbestämma - varför kolla något som man automatiskt får reda på förr eller senare?

Varför inte dela upp överraskningen på flera tillfällen? Jag vill ha det lite pö om pö, så jag tog reda på kön i samband med fostervattenprovet. Det blir en flicka.

kl

B Fast om man ska tro många vänner som säger att om man mår riktigt prissigt under graviditeten så blir det en tjej, i så fall blir det trillingar i flickor:crazy:. :idea:

På mig var det tvärtom. Har först tre pojkar och jag kräktes varje dag. I ena grav upp till 22 veckor och den som jag kräktes minst i var runt 16 veckor.

Sedan när jag var gravid med sista så mådde jag knappt illa och kräktes bara två gånger under hela grav. Då blev det en tjej..

Förutom huvudvärk och blödningar under sista grav så mådde jag prima. Hade mycket mer av allt med pojkarna, halsbränna, foglossning, läckande bröst. Matnojjor osv.

Gira :banana:

;)
Barnmorskan vägrade ssäga kön på rutinultra, hon sa att det var hon inte minsta intresserad av!
Vi var säkra på att det var en pojke. Alla test visade på tjej.

Ut kom en Wilhelm!

Hi hi. Lite som oss då.. Vi väntade en tjej med 99,9% säkerhet.. Sambon va osäker.
O ut Kom vår Willhelm;):D:love:

*lånar tråden litegrann..*

Men alltså. Finns det ingen som varit bomsäker på att det varit ena könet - och ut kom det andra (utan UL innan)? Läser bara överallt om hur man bara visste att det var en liten pojke/flicka och det stämde också.

Till trådens ämne: Jag vill definitvt veta könet om det går att se vid UL. Går det inte, så då får det vara. Och stämmer "föraningarna" så är det en pojke, men vågar knappt säga det.. För om det inte stämmer så är jag, vad som verkar vara, en av få blivande mammor som gissat fel :o

*lånar tråden litegrann..*

Men alltså. Finns det ingen som varit bomsäker på att det varit ena könet - och ut kom det andra (utan UL innan)? Läser bara överallt om hur man bara visste att det var en liten pojke/flicka och det stämde också.
Min kollega och hennes sambo var bombsäkra. Han har ett speciellt yrke och alla hans kollegor hade endast döttrar. Min kollega berättade att det var vanligare i den branschen att männen får döttrar. Så de var helt inställda på att de skulle få en dotter. Köpte en klänning bl.a., och kollegan gick till och med med på att barnet skulle få heta Karl - ett namn hon egentligen inte gillade - om det blev en pojke. För det var ju såklart en flicka som var i magen.

Ut kom - just det! - lille Karl :D

Den dagen jag är gravid kommer jag inte att ha något intresse av att ta reda på kön. Förhoppningsvis vill inte pojkvännen heller veta så att det inte blir något tjafs om saken.

Haha, det var lite udda. Att vissa yrken skulle vara mer benägna att få ett visst kön :D

Nu blir jag nyfiken, hur ger ringtest utslag för missfall?

Gira, tittar långt i struten.

Jag skrev "ev ett missfall" eftersom vi själva blev väldigt osäkra. Första testet så åkte ringen fram och tillbaka väldigt tydligt, pendlade ungefär 1,5 dm med hög fart. Sen stannade den. Likadant med test nr 2. Men test nr 3 började först pendla jättesakta och bara nån cm. Sen stannade det. Och sen kom en jättependling igen :crazy: Så antingen ett missfall eller en hermafrodit :idea:

Jag tar givetvis de där testerna med en nypa salt, men skrämmande nog har de stämt på alla jag känner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka