Tagit reda på kön!?

Sv: Tagit reda på kön!?

Ha ha.. Ja inte skulle jag skälla på honom:D.. Men om han blir det minsta lik far sin så blir han han ingen hästkille o har ännu mindre flätor eller nåt "tjejigt" på sej...:crazy:

Men nu ska inte tråden vändas till nån jämnlikhetstråd gällande kön.. Finns massor av sånna trådar o diskutioner..

Vi tog inte reda på kön, men vi hade båda på känn att det var en liten kille i magen - och det var det! :love:

Nästa gång kommer vi nog vilja ta reda på könet, bara för att testa det med :)

kl

Vi skulle inte fråga. Min sambo ville absolut inte veta kön, för min egen del spelade det ingen roll, jag hade gärna frågat men accepterade sambons vilja.

Vem tror ni frågade om könet det första han gjorde när vi kom in på ultraljudet:D? Jo, sambon...

Barnmorskan tror att det är en flicka, vi hittade i alla fall ingen snopp... Men säker kan man aldrig vara och jag har definitivt inte målat något rosa flickrum och har dessutom köpt Nalle Phu kläder, det passar både och... Fast om man ska tro många vänner som säger att om man mår riktigt prissigt under graviditeten så blir det en tjej, i så fall blir det trillingar i flickor:crazy:. Bara tio veckor kvar nu så får vi se om BM har rätt. :idea:

Jag tyckte det va kul o kalla "det" för henne. O förbereda för en tjej. Hade tyckt det va lika kul o förbereda för en grabb om UL hade visat rätt.
Så därför tog jag reda på det.. Jättekul va det o veta tills det visade sej vara fel:crazy:

Fast jag var så säker att vi kallade magen för Ludwig och målade rummet blått i typ 7'e månaden :angel:

Fast jag var så säker att vi kallade magen för Ludwig och målade rummet blått i typ 7'e månaden :angel:

Jag kanske missat att du skrivit, men hade ni kollat könet, eller var det bara en känsla?
Det är nog just det där jag saknade med att inte veta könet innan, att få kalla magen annat än älsklingen, skatten, lilla mirakel..att kunna säga "han" eller "hon" istället för den...nu tycker jag verkligen det var roligt att inte veta också, och det är ju inte könet som är det väsentliga egentligen, för man blir ju lika glad oavsett om det är det ena eller andra, men som sagt, nästa gång vore det skoj att veta!

*knapplån*

Vi tog inte reda på vad vilket kön våra barn var när de låg i magen.. Men med första barnet var jag jätte jätte jätte nyfiken men min sambo ville absolut inte veta.. Men magkänslan hos mig och alla andra var pojk - och ut kom en liten Theo!! :love::love::love:

Nästa gång så var jag från första stund säker på att det var en liten tjej i magen dock sa alla i min släkt att även detta var en pojk. Min sambo sa hela tiden att det blir en lillasyster.. Jag vågade inte riktigt lita på min känsla då jag faktiskt önskade mig en liten tös (har alltid velat ha 1 av varje..) så när rutinul visade förstorat njurbäcken och det ska vara mkt vanligare på pojkar så började jag försöka övertala mig själv att det var en pojk. På andra eller tredje ul (på tredje så var njurbäckenet vara normalstort..) så såg jag en tydlig snopp och gjorde mig beredd på att en liten Alex skulle komma till världen. Ut kom en Linn.. :love::love::love:. Kan säga att fast att jag från början önskade mig en liten tjej och var jätte lycklig över denna lilla tös så saknade jag väldigt mkt den pojk som jag trodde jag skulle få.. Så om jag skulle bli gravid igen så hade jag inte tagit reda på könet (tyckte heller inte alls det var lika spännande efter att jag visste :angel: könet..). Jag är otroligt nyfiken av mig men som sagt om man får reda på fel kön så kan det faktiskt vara svårt att ställa om sig även om man faktiskt fick det könet man älskade!!

Kan tillägga att även om mina barn bara är 3 och 1,5 år nu så tror jag att min son är den som det finns mest chans att bli hästtokig då han älskar att rida. Linn är rädd för de flesta djur (dock tycker hon det är kul att sitta på hästen men inte klappa.. :-) ) och inte alls så lik sin djurtokiga mamma :cool:

kl

Första kollade vi inte med och han visade inte heller på de vanliga ul. Vi trodde det skulle bli en pojke, och det blev det också.

Denna gången tog jag reda på vad det var, dels rent praktiskt för jag slapp köpa nya grejjer och dels för att jag gärna hade velat ha en tjej. Men på 3dultraljudet såg vi supertydligt att han var välhängd så det var ingen tvekan :D Jag har också "sörjt" den tös jag inte fick men är samtidigt superglad för att jag ska ha två pojkar! Man kan ju alltid försöka igen :angel: Sambon vet nog inte riktigt hur de blir till :D

Jag funderade oxå på ett tredje barn när jag väntade min lilla "pojke", då jag även ville ha en flicka.. Tror det är ganska vanligt! :angel:

Magkänslan sa att det var en liten kille i magen... så jag kallade magen för sven-ingvar från typ vecka 8... :P

Sen i vecka 18 visade UL på en kille, BM var nääästan säker, men kunde inte se tydligt... men ah vi köpte allt blått och så, jag var helt hundra :D

Och ut kom en liten Leo:love:

Ja efter att ha läst massor om att sakna antingen en flicka eller en pojke har jag också förstått att det är rätt så vanligt. Och att de flesta antingen lär sig leva med det eller skaffar fler barn :D Men jag skulle inte vilja försöka igen innan jag känner att jag skulle bli glad för en tredje pojke, för det vill jag ju bli om det är en sån till :D Nåja, kanske ska föda ut denna först hihi.

kl

Första kollade vi inte med och han visade inte heller på de vanliga ul. Vi trodde det skulle bli en pojke, och det blev det också.

Samma här :laugh:

På 2'an frågade vi aldrig på rutin ul eftersom det vart en del funderingar kring det lilla livet där inne.
Men senare tog vi en tur till en grannstad för ett privat köns ul, ville liksom göra något trevligt mitt i allt skit som var då och till99 procent sannolikhet var det en tjej.
Ut spurtade en tjej :laugh:

Fast i nat drömde jag att jag födde barn på en kvart. :eek:
Nej inga fler inga fler, räcker mer än väl med två små tosshögar.

Vi kollade på RUL att det var en tjej. BM var 99,9 % säker och det var jag oxå.
Ut kom en liten Tindra :love:
Så här stämde det. Kollade även med "ringtestet" och det visade att det skulle bli en tjej oxå

Nej, det var bara en känsla :)

Ja man ska nog lita på känslan o inte på UL.. För sambon sa flera gånger åt mej att inte köpa så mycket för en tjej...

Mitt i min graviditet så fick jag känslan flera gånger att det va en grabb men slog bort tanken för UL va ju bombsäker på en tjej...
Mot slutet garderade jag BB väskan med 1 neutral body o köpte neutrala ytterkläder. Kanske va det mitt undermedvetna som visste.
Men alla tankar på en son slog jag bort... :crazy:

Inte illa :eek: :D

Enligt ringtestet ska jag få 3 pojkar... Och ev ett missfall mellan andra och tredje :crazy: Hoppas inte det stämmer...

Första vägrade läkaren som ulade säga vilket. Vi gissade på en gosse och ut kom en sådan också. Men han hade en del bekymmer som nyfödd och med tvåan gjorde man därför extra ul i v. 24 för att kolla hjärtat och då syntes det ganska tydligt att det var en pojk enl. bm och det stämde.

På trean och fyran så ville vi veta och båda kollades på vanligt ul har jag för mig och jag har själv fått säga vilket kön och det har stämt båda gångerna. (Bm har inte velat säga .)En pojk och sen en flicka.

Men nu har jag ju xx antal ul på ston bakom mig och jag är ganska säker på vad det är jag ser enl. vetten. Kul är att hon ular och jag får mäta och kommentera vad jag ser och sedan säger hon sin mening.

Gira

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka