Tagit reda på kön!?

lady_mike

Trådstartare
Hur många här har tagit reda på könet på era bebbar i magen?
O ni som fött.. Stämmde det som ni fått veta?

Själv tog jag ju reda på vad det va jag väntade.. En liten tjej fick vi veta:love:.. Hon va Helt säker på sin sak o lovade till 99.9% säkerhet. Hade hon fått säga 100% hade hon gjort det.
Så jag lallade runt o köpte söta tjejkläder, klänningar i söta tjejfärger.. osv.. Snopet värre va att vecka innan jag blev igångsatt så gjorde vi ett kontroll UL som visade en liten "extragrej" som inte tillhärde en tjej:o.. O Ut kom en Willhelm:D...

Inte blev jag det minsta besviken. Lite norpad på min "fantasi" om en liten hästtjej med söta flätor. (troligen hade "hon" blivit en garageunge men fantasin fick jag ju ha).. Kan ju hoppas på en hästkille i stället nu då:)

Jag är ju superlycklig över min son. Men är det fler som fått veta kön o annat kommit ut?

Sv: Tagit reda på kön!?

Första barnet gjorde jag könsul i vecka 32 med och det visade en snopp som kissade så det gick lixom inte ta fel :D
Ut kom Tim.

Andra barnet gjorde jag ett extra ul i vecka 21 med eftersom rutinul strulade så och hon sa att det var en flicka. Men jag kunde inte riktigt tro det för jag fattade aldrig hur hon kunde se det, så jag gjorde ett 3D i vecka 32 som visade en flicka, å där jag också kunde se att det var en tjej.
Ut kom Isabelle.

Magkänslan med första barnet sa pojke, vi tog inte reda på könet. Ut kom en pojke.

Magkänslan med andra barnet sa flicka, vi skulle inte ta reda på könet. Vid rutin UL ser jag vad jag tror är en flicka, får det bekräftat av barnmorskan.
Gör sen ett 3D UL och det var ingen tvekan om saken, fortfarande en flicka.

Får se om 2 månader om det stämmer :)

Jag var redan från början säker på att det var en tjej.
På ultraljudet i v.20 så sa vi att barnmorskan gärna fick säga vad det var om hon såg. Hon var då 90% säker på att det var en tjej.
Hade bm inte sett/velat säga hade vi nöjt oss med det och inte gjort extra ultraljud bara för att få veta könet. Vi köpte ändå könsneutrala saker, det mesta iaf eftersom det inte går att vara säker.

Men ut kom en liten Emilia.

Jag va hela tiden säker på att det va en tjej i magen, däremot BM, barnets far och hela hans släkt hävdade bestämt att det skulle bli en Daniel.
Ut kom min Angelica:love:

I samma stund som jag plusade sa jag att det var en pojke. Och ut kom Ludwig :love:

Gjorde dock inget UL för att könsbestämma - varför kolla något som man automatiskt får reda på förr eller senare? :D

Inte kolla extra, men vi frågade på UL i vecka 18. Hon trodde pojke. Men jag trodde det var enda UL:et, det görs väl inga fler på rutin? Får se om det stämmer :laugh: varför inte ta reda på det. Största överraskningen är ju ändå om allt gick bra till slut.

kl

Jag var helt säker på att det var en tjej i magen från den dagen jag plussade. Vi tittade på rutin UL och barnmorskan sa att det med största sannolikhet var en flicka. Och det var det, ut kom älskade lilla My!

//Julia

I samma stund som jag plusade sa jag att det var en pojke. Och ut kom Ludwig :love:

Gjorde dock inget UL för att könsbestämma - varför kolla något som man automatiskt får reda på förr eller senare? :D

Jag tyckte det va kul o kalla "det" för henne. O förbereda för en tjej. Hade tyckt det va lika kul o förbereda för en grabb om UL hade visat rätt.
Så därför tog jag reda på det.. Jättekul va det o veta tills det visade sej vara fel:crazy:

Jag är bara någonstans mellan v. 12 och v. 15, så vi har inte kommit så långt än.
Men vi kommer inte att ta reda på könet. Fast jag vet inte om jag kommer kunna hålla mig ifrån att försöka ta reda på det, för jag är grymt nyfiken av mig, men helst vill vi nog bägge vänta till bebis är ute !

Nästa gång kommer jag inte ta reda på det. :crazy:

För även om jag blev så glad man kan bli över min son så blev det en chock. Lite snopet och många "fantasier om framtiden" sprack.. O även om det bara va fantasier/drömmar så ljög jag om jag inte blev lite besviken på just drömmarna. Jag bildar ju nya för det fantastiska barn jag har. Men en viss sorgperiod behövdes för flickan jag "väntade"..

Jag ville ta redan på om det var en tjej eller kille men när den tiden närmade sig så ångrade jag mig och ville inte veta för jag ville få det som en överraskning vid förlossningen men min mamma och mina vänner var hundra på att det skulle bli en tjej och ut kom lilla Indra :love:

För även om jag blev så glad man kan bli över min son så blev det en chock. Lite snopet och många "fantasier om framtiden" sprack.. O även om det bara va fantasier/drömmar så ljög jag om jag inte blev lite besviken på just drömmarna. Jag bildar ju nya för det fantastiska barn jag har. Men en viss sorgperiod behövdes för flickan jag "väntade"..

Fast är det inte bra att ha tid att vänja sig vid tanken då? Värre att få en chock när de fötts tycker jag!

Vårt första barn fick vi veta var en tjej på rutin-UL, vilket bekräftades på ytterligare två ultraljud (tillväxt) som gjordes senare så vi kände oss säkra vilket såklart stämde också. När vi väntade vårt andra barn, också en tjej, gjorde jag moderkaksprov och då får man ett 100%-igt svar så ut kom såklart en tjej då också :D.

Vet inte om jag själv skulle se det som en "chock" då de kommer ut... Jag om nån fick en chock då inte min "dotter" kom utan min underbara son:D

Hej!!

Vi ville veta vad det var för filur i min mage, så på UL i vecka 19 bad vi om att få veta. Det syntes mycket tydligt att den lille hade en snopp ;) och ut kom det en liten Martin :love:
Trots detta köpte jag kläder i neutrala färger utifall att...
Kan ju säga att det skulle varit mycket snopet om det kommit ut en tjej, men den skulle blivit lika älskad isåfall :)

Men din lille kanske blir världens bästa ryttare ! (eller vad du nu hade för drömmar).
Jag har litet svårt att se att man drömmer om olika saker för sin son/dotter...

Vi tog reda på könet i samband med ett extra ultraljud för kontroll av ansikte osv, barnmorskan var säker på tjej ( ja vi med för hon flaschade rätt ordentligt ).

Ut kom lilla Ella som så många trodde var en liten pojk innan för det såg man tydligen på min mage :p

Jag fick för mig att det var en pojke i magen. Jag var bombsäker de första 15 veckorna. Vid RUL v20 bad vi BM kolla men hon såg inget. Frustrerade som sjutton fick vi vänta 8 veckor till tills det var dags för 3D-UL där pungen var det första vi fick se :D.

Och ja, ut kom Milton. :love:

Om du drömde om rosa prinsessklänningar och läppstift kanske ja (fast det kan man ju inte vara helt säker på heller) men en kille kan väl mycket väl bli "hästkille"?

Min sambo är smått biltokig men jag har inte övergett tankarna på att sonen hänger med mig i stallet även om sanningen nog snarare är den att jag ensam pular i stallet medan son och far fiskar/meckar. ;)

Läs alla mina inlägg.. Jag hoppas att Willie blir en hästkille;). O har så oxå skrivit... Men han lär knappast ha söta flätor o klänningar....:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka