Sv: Tågarp

....men oj det såg jag inte först när jag titta på resultaten.
Det såg konstigt ut för alla fyra tycks ju ha hoppat så i så fall måste det hänt något i efterhand eller så står det fel i resultaten kanske....öh..ja någon kanske vet Anro tex vars dotter vann den lätta. Grattis grattis:banana:

....men oj det såg jag inte först när jag titta på resultaten.
Det såg konstigt ut för alla fyra tycks ju ha hoppat så i så fall måste det hänt något i efterhand eller så står det fel i resultaten kanske....öh..ja någon kanske vet Anro tex vars dotter vann den lätta. Grattis grattis:banana:

Såg inte heller det först. Men när jag upptäckte en del felaktigheter på häst så kollade jag även ponny. :p
Jag messade Anro men har inte fått svar. :D

Anro kunde nog inte sova eftersom hon messade glatt tidigt, riktigt tidigt på söndagmorgonen när vi var på väg till Tågarp. Än en gång grattis Anro-dotter :bow:

Såg inte heller det först. Men när jag upptäckte en del felaktigheter på häst så kollade jag även ponny. :p
Jag messade Anro men har inte fått svar. :D

Anro kunde nog inte sova eftersom hon messade glatt tidigt, riktigt tidigt på söndagmorgonen när vi var på väg till Tågarp. Än en gång grattis Anro-dotter :bow:

hänger inte med riktigt, men Jähde var inte kvalad till Lätt så hon startade deb istället, en utgick i hoppningen o två bröt terrängen, (en åkte av o en vägra ut sig totalt)..
Joo jag sov - lite grann iaf.:grin::grin:

Ja det är det nya nu... dressyren kräver sina offer :rofl:

Ja, inte nog med att det ingår livsfarlig banhoppning i fälttävlan...att dessutom kräva att hästarna ska hålla sig innanför hästätande vita små otäcka staket är ju totalt uteslutet!:cool:

*puttar*
Vet ingen om det var 4 ute i dressyren. Verkar helmysko.

Intressant är också att det är så mkt tidsfel. Tiden 2.60 är ngt spännande och ger funderingar (fast det blir rätt).

ja konstigt ser det ut för alla fyra verkar ju ha hoppat. :confused:
Vad beträffar tiderna så är det nog lite snålt. I princip omöjligt att rida in på tiden där verkar det som :grin:

ja konstigt ser det ut för alla fyra verkar ju ha hoppat. :confused:
Vad beträffar tiderna så är det nog lite snålt. I princip omöjligt att rida in på tiden där verkar det som :grin:

med tanke på en häst som har gått 1* och som brukar gå 100 inte klarade tiden i 90 trots att den halvskenade som den brukar så var ngt fel. Antingen var banan felmätt eller så var tidtagningen märklig.
Gälelr fler hästar och ryttare. Många var förvånade. Minst två ryttare hade tidtagare som stod i publiken som inte stämde alls så ngt märkligt var det.
Vi brydde oss inte speciellt på plats då det reds med andra förutsättningar.
:D

Sen hade jag inte hjälm med mej så jag hade inte vågat säga ngt.. :devil:

Påpekade snällt att det var fel på en sak i resultatet och fick besked att jag fick lämna in protest. Skillnad på utesluten och utgick. Skitsamma men kunskapen är låg nästan som glocalnet :idea:

Fick ett PM från en som inte vill skriva här:
Hon trodde de var ute i terrängen men att de gjort fel. Verkar ju inte helt otroligt.

Senast ändrad:

Tja, våran "lilla" som även går *-ig och som Lasse sa- ja här går det undan så papperna flyger! fick tidsfel :eek:
Även våran debutantare som hade ett relativt friskt tempo och hade 7 sek tidsfel.
Det är inte första gången det händer där men jag säger som du att säger man något så blir man typ nerskjuten eller något :crazy:
haha..kanske var det det som hände de 4 "dressyrryttarna"

Det har alltid varit så i Tågarp så länge jag kan minnas :grin: Klaga på något och du får i stort sett packa ihop och åka hem :angel:

Inte alls omöjligt att det var det som hände de 4 i dressyren :angel:

Det har alltid varit så i Tågarp så länge jag kan minnas :grin: Klaga på något och du får i stort sett packa ihop och åka hem :angel:

Eftersom detta tillhör hjärtat i fälttävlans Sverige så måste det väl betyda att detta är den beryktade "fälttävlansandan" :devil:

Inte alls omöjligt att det var det som hände de 4 i dressyren :angel:

Det drabbade en danska.
Hon red utan stor nummerlapp och hade inte veterinärbesiktigat i rätt tid. Hon bes innan hoppningen men red sen hopp utan nummerlapp då hon inte fattat vad domaren sa. (Hon ändrade nr på den lilla lappen för hon trodde det var felet..)
Hon fick åka hem. :o

På flera tävlingar här så behöver man inte besiktiga förrän efter dressyren, och stor nummerlapp behövs inte alltid. I Dk har man inte vet.bes på så låga klasser och stor nummerlapp har man bara i terr. Att det blev fel är inte så konstigt.

Bättre fälla än fria. :devil: Vi har ju TR och detta var ju viktiga säkerhetsfrågor. :eek:

När jag berättade följande historia för ÖD och ngn till så fick jag till svar att jag inte skulle lägga mej i, i sann T-anda:D

När vi var i Dk första gången red en av ryttanrna i grå kavaj. Det var inte ok enl deras TR. Då kom ÖD springande och sa: - Jag vill bara berätta att jag har gett er dispens att rida i grå kavaj. (fast på danska då) :bow:

Betti: Fattar du nu varför vi dras till Dk. Andan är annorlunda

OK :p det är därför jag kallas för "halvdanskan" här uppe :p

I Norrland skulle ALDRIG detta kunna hända (vi har bara ogina dressyrdomare här) :cool:

Tur för dig att du la till det sista...:devil: och enda anledningen till att det inte skulle kunna hända i Norrland är ju för att där är BB, TD, ÖD och sekretariat samma person....:rofl::rofl:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
59
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
614
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka