tävlingsresultat?

Antar att du tittat på Horsetelex. Och ja, iaf på de hästar jag känner till, med resultat skrivna, innebär det att den är tävlad på angiven nivå :)
 
Resultaten kommer inte från USA utan är bara för att förklara nivån.
Ja, vad jag menar är att hon kan kolla hästens resultat på USEF.ORG. Har någon skrivit in resultat som inte stämmer finns de ju inte där. Har inte varit med om att ngn skrivit in en resultat nivå från annat land än där det är gjort, har du?
 
Ja, vad jag menar är att hon kan kolla hästens resultat på USEF.ORG. Har någon skrivit in resultat som inte stämmer finns de ju inte där. Har inte varit med om att ngn skrivit in en resultat nivå från annat land än där det är gjort, har du?

På Horsetelex har du bara UK, USA, holländska och tyska "nivåer" att välja att angiva hästens tävlingsresultat i. Så jo det händer, mina svenska resultat är angivna som ZZ på en häst.
 
Ja, vad jag menar är att hon kan kolla hästens resultat på USEF.ORG. Har någon skrivit in resultat som inte stämmer finns de ju inte där. Har inte varit med om att ngn skrivit in en resultat nivå från annat land än där det är gjort, har du?

Det blir automatiskt så på Horsetelex om du är i den engelska versionen.
 
Ok! Har letat på USEF.ORG, men det finns inget resultat att hitta där. Nu är det här i så fall några år sedan - vet inte om de sparar alla resultat så att säga?
 
Ok! Har letat på USEF.ORG, men det finns inget resultat att hitta där. Nu är det här i så fall några år sedan - vet inte om de sparar alla resultat så att säga?

Det kan ju också vara så att tävlingsresultaten är gjorde någon annan stans men nivån är angiven med amerikanska nivåer för att motsvarande i rätt land inte fanns med. Vet du var hästen kommer ifrån/är?
 
Det kan ju också vara så att tävlingsresultaten är gjorde någon annan stans men nivån är angiven med amerikanska nivåer för att motsvarande i rätt land inte fanns med. Vet du var hästen kommer ifrån/är?

Som jag skrev innan så om resultaten ligger på Horsetelex så är detta helt enkelt den engelska versionen. De kan komma från varsomhelst i världen.
 
Är det inte bara så att 1.10 hoppning hos oss motsvarar L3 i USA och 37' i UK, så att man kan tyda vad högsta höjden är som hästan har tävlat i.
 
Ok, får inte riktigt ihop det bara, då hon fått föl -10, 12 och 2013, kom till Sverige 2014. Hon är född -07. Eller går de 1.10 som 4-åringar utomlands kanske?
 
Tveksamt att hon varit i USA och vänt 2011 så det är säkert som ni skrev att det kommer upp med automatik.

Men min erfarenhet är annars att jänkarna är hopplösa med att ändra namn på hästarna. Jag har letat på pappan och plöjt mig igenom hundratals hästar för att hitta "rätt" ngn gång.
 
Tveksamt att hon varit i USA och vänt 2011 så det är säkert som ni skrev att det kommer upp med automatik.

Men min erfarenhet är annars att jänkarna är hopplösa med att ändra namn på hästarna. Jag har letat på pappan och plöjt mig igenom hundratals hästar för att hitta "rätt" ngn gång.

Men jag fattar inte vart USA kommer in i bilden?
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
744
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 018
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp