Tävlingsdokumentation från Tyskland

cutty

Trådstartare
Funderar på att köpa en avkomma u ett sto som enligt uppgift tävlat 140 cm i Tyskland som 6-åring. Därefter till avel. Född 1999, importerad till Sverige 2001.

Hur finner jag dokumentationen, och är det realistiskt med meriter i 140 cm med en 6-åring? Finns resultaten där sparade?

Säljaren säger sig ej finna några dokument från Holsteiner. Men vidhåller meriterna.
 
Sv: Tävlingsdokumentation från Tyskland

Jag har tillgång till den tyska avels och tävlingsdatabasen med alla tävlingsresultat från 1976. Detta gäller dock inte resultat från DDR. Du kan PMa mig stoets namn och reg.nummer så ska jag se vad jag hittar.
 

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 888
Senast: Ottilia
·
Avel Har gått och "kärat ner mig" i en häst där jag rider (alltså inte min egen!). En KWPN valack född 2001 :love: Han är runt 175 cm i mkh...
Svar
7
· Visningar
2 144
Senast: rostad
·
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
3 071
Avel Red ett jättefint och välutbildat sto idag :laugh: Hon är (enligt mitt ögonmått!) ca. 152 cm i mkh och enligt uppgift född 1995 i...
Svar
4
· Visningar
1 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp