Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Hur har era små varit när de första tänderna var i antågande?
 
Sv: tänder

Grininga och dåliga i magen... Eller rättare sagt Elin var även dålig i magen, Fredrik är bara allmänt grining och jag funderar på om han är på väg att bli sjuk och så upptäcker man plötsligt små vassa saker i munnen... :D
 
Sv: tänder

grinig, febrig, gasig och lös i magen... matvägrar (gör väl ont i munnen) och går på diet bestående av bröstmjölk, gurka (kall - lindrar) och morot (hård och god att bita i) och så precis som Snurris säger - plötsligt så är det tänder där :idea: kindtänderna är ju lite luriga för dit in ser man ju liksom inte i vanliga fall heller...
 
Sv: tänder

Var tvungen att titta i de större barnens "böcker":angel:
Alla tre har haft lite feber, lösa i magen och dregglat väldigt mycket.
Jag använde bitringar som man la i frysen och det älskade alla tre att suga/tugga på.
 
Sv: tänder

Hampus blir grinig,ledsen,biter hysteriskt tag i allt från skeden,pipmuggen,bröstvårtan AJAJ!,händer mm,allt utom sina bitleksaker i stort sett.
Han slutade även att fungera att mata med flaska vid första tandsprickningen,han bara bet i nappen.
Dessutom blir han dålig i magen.

Stackaren har 4 st i antågande i överkäken samtidigt :crazy:
 
Sv: tänder

Jag glömde säga att jag fick tips om att använda flytande Alvedon som jag "smorde" in i munnen, eller gav som vanligt på sked.
Det dämpar vid tandsprickningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
804
Senast: tott
·
Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 107
  • Artikel
Hästnyheter Två segrar och fyra pallplatser i CCI4*S och CCI3*S i polska Sopot. En sjätteplats i CCI4*L i franska Saumur. Fälttävlan kan summera en...
Svar
0
· Visningar
89
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp