Täckestuggare

Raceface

Trådstartare
Jag behöver tips på hur jag får min unghäst att sluta tugga sönder hagkompisarnas täcken! Anti-bite verkar inte funka. Har ni tips på andra medel som kan avskräcka beteendet?

/RaceFace

Sv: Täckestuggare

svårt det där, men om det är en lugn häst han går med kan man ju prova att sätta fast något avskräckande på täcket. Annars är kanske lite leksaker i hagen något för din häst att stimmulera sig med istället, prova bollar, granris, trästammar ody.

Ta ätika, det funkar! iallafall vad jag har sett.

Ta ätika, det funkar! iallafall vad jag har sett. En annan grej som kan funka är om du på något sätt kan få deras täcken att lukta som han då brukar de inte vilja bita på dem.
Lycka till!

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Sassy
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Sirap
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 964
Senast: Sel
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
907
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar