Täckestips!

E

ecssory

Inhandlade förra året några täcken som är relativt nya på Svenska marknaden under namnet Domani.

Jag har haft Horseguard, Rambo, Bucas + många fler men detta täcke tar priset!

Suverän passform för en normalt skapt häst, rymliga, bra kvalite, läcker inte, skaver inte.
Innetäcket (jag har två, ett på 400 gram och ett på 600GRAM - supertjockt går ej att tvätta i vanlig maskin!!) har ett yttermaterial som inte suger åt sig skit, bara att torka av med en fuktig trasa om det blivit lite snubbigt.
Pga detta material så behövde jag inte tvätta innetäcket på hela vintern (Nov-Mar) då skall ni veta att jag är kinkig med snuskiga täcken.
Det räkte med att jag höll hästen ren så var täcket fräscht både inunder och utanpå.

Utetäckena är också suveräna (har två 400grams).

Plusset är att så länge märket håller på och slår sig fram på marknaden så är priset kanon!
Under 1700 för samtliga och det är ett bra pris då de enligt mig är bättre än de dyra konkurrenterna.

Väntar på att de skall komma med halstäcke.

jag har deras lila regntäcke! Funkar bra! Och som sagt, ett MYCKET bra täcke till det lilla priset! :)

Några i stallet har det här täcket och jag tycker passformen är rätt kass (för stora fram så dom hänger på bogarna precis som Bucas) + att om man använder kardborren fram på bringar så sitter inte spännena som dom ska.

Bättre täcken i ungefär samma prisklass tycker jag är Sgires.

Jag måste bara fråga en sak som jag grubblat lite på... hur kommer det sig att "alla" tycker att ett täcke för strax under 2000:- är billigt?! Har alla väldigt mycket pengar, eller är det bar allmänt accepterat och "ok priser? För jag tycker det är helt hemska priser på täcken!! Nyligen fick en av våra nytt vintertäcke, från granngården för 795:-, och det är inget som helst fel på det täcket! Bra passform, tjockt, snyggt... jag förstår bara inte att folk köper så vansinnigt dyra täcken. Vi har alltid köpt "billiga" täcken, mest från granngården och hööks, och aldrig nånsin har nån av hästarna fått skav, och inget har läckt (ok, kanske i nån söm efter 10 timmar i blötsnö men det tycker jag är rimligt), och ändå tycker jag det är ltie svårt ibland med passform eftersom "alla" täcken verkar gjorda för smäckrare hästar (våra är kbl travare, men rätt smäckra för sin ras).
Jag kanske låter snål, men varför spendera mer pengar än man måste?! Man kan ju köpa mer saker om de är billiga ;) eller bara spara, tills man verkligen behöver

Håller med och dessutom är det alltid nån häst som tar en tugga av det nya fina täcket. Men jag tror inte Domanitäckena är så dyra faktiskt.

Här finns Shires täcken om nån är intresserad:
http://www.ridsportshopen.com/

Även Ekohallen säljer Shires. Mycket prisvärda.

Det täcke som jag köpte förra året kostade ca 700:-. Då hade det precis kommit. :)
Jag tycker att täcken under 1000 är billiga, täcken mellan 1000-2000 rätt dyrt och 2000+ mycket dyrt. När jag har köpt hästtäcke har jag velat att de ska hålla länge och vara av bra kvalité och har därför bara köpt från välkända märken som tex horseware. Vet inte riktigt varför, känns tryggare på något sätt! Sen så brukar jag inte köpa hästtäcken så ofta, så när jag väl köper lägger jag ut lite extra pengar för att min älskling :love: ska få något extra!
(svarade då ditt inlägg var riktat mot mig.. ;) )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka