Täckesstorlek?

M

moldie

Hej,
Undrar vad ni skulle gissa på är trolig storlek på flug/exem-täcke till ett medelstort (138 i mkh, medelgrov, ej tjock) islandssto?
Tacksam för hjälp :bow:

Sv: Täckesstorlek?

Eksemtäcke brukar Boett stl 4 vara bra och Hööks M (om de har samma mått som året innan) Ibland kanske L hos Hööks, de är tyvärr inte jämna mått utan varierar år från år. M för eksemtäcke 2 år sedan passade, ifjol på snäppet trångt, i år vet ej.

Andra tillverkares täcken vet ej, använder bara dessa tillverkare.

Min islandsherre på sina 140 cm har storlek Medium i täcket från Lillhästen. (medium är st 125 - 135)

Han är lite av den grövre modellen men ändå inte stor.

Annars har boett olika storlekar och pratar man med dom bör man få en storlek som ska passa just sin häst. Annars är de bara att byta om täcket ser oanvänt ut :)

Hej,
Undrar vad ni skulle gissa på är trolig storlek på flug/exem-täcke till ett medelstort (138 i mkh, medelgrov, ej tjock) islandssto?
Tacksam för hjälp :bow:

mellan 125 -135 . lutar lite åt 135 hållet.

Min häst är isamma stl som din.
Jag köpte Hööks istl M och det var alldeles för tajt.

Bytte till L på både täcke och luva och det satt perfekt! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett halvblod ca160 cm som har 145 i täckesstorlek. Dom passar bra förutom att jag inte gillar att dom hänger så långt ner mot...
Svar
17
· Visningar
865
Senast: aglaonema
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 758
Senast: xfie
·
Hästvård Hej! Min häst visar ofta missnöje över allt från täcken och schabrak (lägger öronen bakåt, höjer nacken och biter i luften) till ryckt...
Svar
16
· Visningar
1 585
Senast: MimmiNO
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 163
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar