Täckes problem!!

lillbeka

Trådstartare
Min quarter har växt som ogräs (vilket är bra:rofl:) i musklerna på ryggen och baken och då har hon också växt ur sina täcken som satt bra på henne förra vintern (stl 145) vilken stl på täcket ska man ha till en lagom stor quarter sto?:confused:

Sv: Täckes problem!!

vi använder hansbo täcken, Trend

Min kompis som har paint av stock horse typen använder samma täcke, och dom passar jätte bra.

Dom är inte heller så jätte dyra.. mener et vintertäcke går på runt 700 kr.

Men sto är äntligen 145 i ryggen men hon är också den grövare typen och hon måste har 155 så att resten av täcken passa henne. Men jag har kommet på några märke (som är totalt glömt nu) men de är för grov hästar. Det är bara hittar de igen. Men de flesta 155 passa damen ganska bra. Men köpa de som är justerbar så du får en bra passform.

Om man har en grov häst frampå så finns d en en " bit "man kan sätta dit för att skarva på med.

Jag får göra samma med min märr. Hon är 145 men fyller ut till 155.

Jacsons täcken är de som sitter allra bäst på henne eftersom de är generösa i bogen och rejält tilltagna bak också.
Min "lilla" dam har precis fått ett nytt jacson täcke som är i stretch, satt som en smäck!:D

Nu vet jag vad den "biten" heter chestexpander (bogbreddare),ifall man inte vill köpa nytt täcke;)..

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka