Hahaha och min 28 cm höga hane har 26 runt halsen där halsbandet sitter :P29 där halsband sitter? Det är nästan vad mina 60+ cm höga damer har i halsmått![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha och min 28 cm höga hane har 26 runt halsen där halsbandet sitter :P29 där halsband sitter? Det är nästan vad mina 60+ cm höga damer har i halsmått![]()
Jag mätte Aysu nu. Hon är typ 30cm en bit upp på halsen (Där fasta halsband behöver sitta för att fungera) men ska halsbandet vara bekvämt behöver det vara 31-31,5cm stort. Hon är 63cm högHahaha och min 28 cm höga hane har 26 runt halsen där halsbandet sitter :P
Sambons whippet kan ha mina dvärgschnauzrars halsbandJag mätte Aysu nu. Hon är typ 30cm en bit upp på halsen (Där fasta halsband behöver sitta för att fungera) men ska halsbandet vara bekvämt behöver det vara 31-31,5cm stort. Hon är 63cm hög![]()
Vad hade jag för mutant till whippet förut som inte kunde ha mindre än 35 i halsband?Jag mätte Aysu nu. Hon är typ 30cm en bit upp på halsen (Där fasta halsband behöver sitta för att fungera) men ska halsbandet vara bekvämt behöver det vara 31-31,5cm stort. Hon är 63cm hög![]()
Aysu är iofs liten, hon kan ha whippetstorlek på täcken ocksåVad hade jag för mutant till whippet förut som inte kunde ha mindre än 35 i halsband?![]()
Jag ska försöka hitta tunna täcken/tröjor att ha under täckena. Går dom där att ha under? Har du tips om bra modeller eller affärer? Med bra kvalitet? Mina är ju lite liknande dina i kroppsform, speciellt Alvin som är väldigt smal så allt är för stort runt magen om dom passar på längden.
Har efter hundra år av funderingar bestämt mig för vilka tröjor hundarna ska få iaf.
Ebrah får en sån här jätteorange sak:
![]()
Aysu får en sån här:
![]()
Funderar på vintertäcken också, men herregud så SVÅRT det är. När det väl är vinthundsanpassat så finns det inte något utrymme för svansen! Som om de ska gå hela promenaderna med svansen hängande nedåt. Det gör iaf inte mina damer![]()
Jag har Hurtta Expedition Parka på Dunit och jag har sett i en whippetgrupp på FB att just Expedition Parka är det Hurtta-täcke som många tycker sitter bra på whippet, jämfört med övriga Hurtta-täcken som inte alls sitter lika bra. Kan ju vara värt att kolla upp i alla fall.![]()
Det är galet svårt när man har en hund med den kroppen, ett tag fixade jag ett kardborreband som jag satte som ett skärp runt magen på Alvin på för stor täcken, dock inte så estetiskt men i väntan på ett bättre täcke.Har efter hundra år av funderingar bestämt mig för vilka tröjor hundarna ska få iaf.
Ebrah får en sån här jätteorange sak:
![]()
Aysu får en sån här:
![]()
Funderar på vintertäcken också, men herregud så SVÅRT det är. När det väl är vinthundsanpassat så finns det inte något utrymme för svansen! Som om de ska gå hela promenaderna med svansen hängande nedåt. Det gör iaf inte mina damer![]()
Inte helt omöjligt, reagerade detsamma när Corinne och jag stötte på två Salukitikar här hemma, Corinne var i princip samma storlek som dom och jag har alltid trott innan att Salukis är relativt stora hundar.Aysu är iofs liten, hon kan ha whippetstorlek på täcken ocksåMen, jag minns också när jag en gång skulle på promenad med en som hade whippethanar. Ägaren hade velat ha saluki, men valt whippet för att få mindre hund. Ägaren blev sedan lite snopen när hen upptäckte att skillnaden mellan whippethanarna och mina salukitikar var minimal. Visst, det var stora hanar, men så ovanligt är det inte.
en bully whippet?Vad hade jag för mutant till whippet förut som inte kunde ha mindre än 35 i halsband?![]()
Nä, bara väldigt stor, bred och ful, långt ifrån en Bully-Whippet :Pen bully whippet?Visa bifogad fil 64199
Har testat den och tyvärr sitter en bedrövligt på mina :/ Någon av hurttas äldre modeller passade betydligt bättre, men ja, de säljs ju inte längre.Jag har Hurtta Expedition Parka på Dunit och jag har sett i en whippetgrupp på FB att just Expedition Parka är det Hurtta-täcke som många tycker sitter bra på whippet, jämfört med övriga Hurtta-täcken som inte alls sitter lika bra. Kan ju vara värt att kolla upp i alla fall.![]()
Största problemet med vintertäcken är att de sällan är tillräckligt varmaDet är galet svårt när man har en hund med den kroppen, ett tag fixade jag ett kardborreband som jag satte som ett skärp runt magen på Alvin på för stor täcken, dock inte så estetiskt men i väntan på ett bättre täcke.
Men jag har hittat täcken som passar till dom flesta situationer nu men med en del ansträngning. Jag upplever vintertäcken som extra svåra. Är det samma för dig? Milou är lättare än Alvin för han är kompakt.
Jag skrev fel - vet inte var jag fick 26 ifrån. Han är 36 cm runt halsen :PJag mätte Aysu nu. Hon är typ 30cm en bit upp på halsen (Där fasta halsband behöver sitta för att fungera) men ska halsbandet vara bekvämt behöver det vara 31-31,5cm stort. Hon är 63cm hög![]()
jag tänkte väl,tittade på pinnen o undrade hur den hunden såg utJag skrev fel - vet inte var jag fick 26 ifrån. Han är 36 cm runt halsen :P
Har för tillfället bestämt mig för att inte köpa några nya vintertäcken. Får försöka få ihop det med de kläder som de har nu, och försöka sy något innan nästa vinter eller hoppas på att vinthundssidorna (typ sofa) gör det möjligt att köpa fina färger av det täcke de har som ser bäst ut.
Grejen är väl att jag aldrig haft några riktigt bra, utan kört på flera olika, många lager osv. Nu börjar jag ledsna på att lägenheten under vintern är fylld med hundtäcken och tänker skaffa några riktigt bra för att göra mig av med alla halvdana. Dessutom tar det kortare tid att komma ut/in om jag bara behöver något enstaka lager istället för hundra på demÄr du less på dom gamla eller är dom bortom räddning?