Täcken ,, sommarbete ?

P

pooutinoouti

Om jag ska ha en häst på foder och tävla mycket med ska den gå på bete då ? På sommaren alltså , ? Kanske bara på magert bete ?

Vad tycker ni man ska ha för täcken på en tävlings dponny under vintern ? Antagligen rakad , men skriv för både orakad och rakad ;)

Sv: Täcken ,, sommarbete ?

den kan väl gå på bete tycker jag, hur kraftigt bete den går på beror ju på om den är lätt eller svårfödd.:idea:
täcke behöver du ju inte om hästen inte är klippt ( om hästen inte fryser då)
annars om du klipper så beror det ju på HUR du klipper.
om du klipper filtklippning (lämnar rygg, länd, ben och huvud) så kanske du bara behöver ett regn täcke, eller kanske inte ngt täcke alls?
allt brors ju på hagarna, hästen,frittilgång på grovfoder håller de ju även värmen på och hur länge den kommer att vara ute m.m
lycka till!!

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 189
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
715
Senast: Sirap
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar