blizz

Trådstartare
när börjar ni låta era klippta hästar gå ute nakna? (förutsatt att det är varmt ute, inte mkt vind och inget regn!)

Sv: täcke

När det är så som du beskriver - varmt, ingen blåst eller nederbörd och inte så skiftande att det blir väldigt kallt på kvällen ex tycker jag man kan låta dem gå nakna. Med varmt menar jag runt 5-10 +grader. En helklippt skulle jag nog släppa ut naken vid +10 eller varmare.

menar du lösdrift?
de hästarna som inte är klippta har fått gå ute nakna nu ett par dagar när det har varit så fint väder, de har varit jätteglada, rejsat, rullat sig dagarna i ända, det har varit ca 10-12 grader.
de går in om nätterna.

min går naken nu :) sedan i Söndags.. men lovar dem regn någon dag som tex. imorgon, åker regntäcket på :)

Min arab går otäckad så fort det inte är nederbörd. Hon får ont i ryggen så fort hon blir blöt. Försöker använda täcke så lite som möjligt. Med denna regniga vinter har det blivit mest hela tiden med täcke på. nu har hon gått helt naken i 3 dagar, blir det regn åker regntäcket på

Min delklippta nordis går alltid utan täcke när det inte är nederbörd.

Senast ändrad av en moderator:

när börjar ni låta era klippta hästar gå ute nakna? (förutsatt att det är varmt ute, inte mkt vind och inget regn!)

våra har gått nakna ganska länge nu, långt över en månad iallafall!! så länge det inte regnar är dom fria från täcken. och 4 av 5 är klippta.

Min helklippta går fortfarande med 250grams täcke ute:p Men vi har iofs både blåst och regn.

Min halvklippta har gått naken sen i söndags! Hon njuter för glatta livet, kommer in med värsta lerinpackningen varje kväll:p!

Min helklippta pålle går med 200 gr täcke fortfarande men fick gå ut ett par timmar utan täcke härom dagen.
Han njöt av att rulla runt i smutsen.
IMG_0767.jpg

IMG_0768.jpg

Min oklippta brukar ha sitt regntäcke på.. Här regnar det jämnt.. ;)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 602
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 129
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka