Täcke till svettig häst

Hagens_Zorba

Trådstartare
Jag behöver ett tunnt täcke till min häst när han är svettig efter ridning!
Annars har han inga täcken, så det får inte va nåt bökigt eller tjockt lr så.
Men jag kan inget om täcken!
Ska han ha fleece, ull eller vad ska man ha för material?

Sv: Täcke till svettig häst

Jag tycker ulltäcken är väldigt bra. H*nsbo sport är också ett bra svettäcke.

Jag föredrar fleece, som är lite lättare och inte så instängt. När hästen är varm behöver den svalna av. Jag har en korsförlamningshäst som INTE får stängas in, utan måste torkas "luftigt".

Men nu under sommaren behöver man ju knappast ngt svett täcke, de torkar ju fort och det är ju varmt..

Nättäcke? Kan annars rekommendera Bucas Power Cooler, det blir dom inte svettiga av (iaf inte mina hästar) såvida det inte är typ 30 grader varmt ute men då behöver dom ju ändå inte täcke.

Nättäcke? Kan annars rekommendera Bucas Power Cooler, det blir dom inte svettiga av (iaf inte mina hästar) såvida det inte är typ 30 grader varmt ute men då behöver dom ju ändå inte täcke.

Ska ha det på vintern när han är svettig..

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
795
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 054
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka