täcke till hund med kringel-svans?

Emmahpemma

Trådstartare
Jag har en liten blandrashund som har svansen på ryggen. Han är korsning Lhasa Apso/Chihuahua så han är ju lååååååååång med kortakortakorta ben. Helst vill jag hitta en overall till honom, men svansen ställer till det. Om overallen ska lämna plats för svansen, så blir den för kort för resten av kroppen.
Täcken blir alldeles för korta om dom inte ska trycka ner svansen...

Finns det täcken/overaller med hål för svansen?

Hunden går inte att borsta, eller går gör det ju, men han gillar det inte. Så jag håller honom hellre nerklippt och täckar. Han har så ullig päls att han blir en enda stor tova direkt...

Jag beställer uppsydda kläder till min nakenhund. Kostar mellan 150-200 kr. Man kan få fleeceoveraller, täcken och lite allt möjligt. Då kan du ju mäta och få exakta mått.

Den jag beställer av heter AM Design hundkläder på facebook

kan man inte klippa ett U vid svansen? så svansen går fri och så har man ett snöre bakom som håller ihop täcket ändå.. om du förstår ;), man kan ju sy ett kantband där man klippt :).

Min lille valp bär oxå sin svans på ryggen men det går alldeles utmärkt med ett vanligt reflextäcke (fodrat) från hööks. Har du testat deras täcken? Overall däremot är svårt för han hoppar bara ur benen.

Jag går ofta ut med en liten hund som bär svansen rakt upp (liten terrier). Hon har ett fleecefodrat hurtta-täcke, någon ny variant. Det går att dra åt lite vid svansen om jag inte minns fel och lämnar då utrymme för svansen att vara uppåt trots att det täcker bakdelen bra. Passar iaf den lilla terriern jättefint.

Jag har ju en eurasier o han har ju svansen rullad mot ryggen. Han har ett regntäcke från Hurtta, inte den nya modellen som kom nu utan det är köpt typ förra året. Jag tycker att hans svans får plats bra i det. Det är liksom lite skuret så att täcket är lite kortare sas just där svansen är.

Dom nya Hurtta täckena Summit Parkas har en dragsko baktill på ryggen så dom går att korta av/dra ihop vid svansen. I övrigt så är väl de flesta Hurtta täcken lite "inbuktande" vid svansen.

Kolla på Showmasters overaller på Hööks.

Min ena Kines har en rejäl "knorr" p sin svans nästan jämt å Showmasters overaller funkar kanon.

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 914
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka