Täcke på Nordsvensk ??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare _Emma_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 477
E

_Emma_

Vad tycker ni ?
Behöver jag ha täcke på min nordsvensk som går ute om nätterna,det ju börjat bli rätt kallt ute ?

Sv: Täcke på Nordsvensk ??

Oklippt nej...klippt ja... Viktigast är att den har att äta. Som Bellafjella också säger är det individen som styr.

Nej hon är inte klippt och har fri tillgång till hö.
Och Det verkar inte som om hon fryser.

Nej den behöver troligen inget täcke. Mina shettisar går ute dygnet runt o har inga täcken på sig o kommer troligen inte att ha det i vinter heller (lösdrift). Bara de har o äta så mår de bra ute, hade jag kunnat hade araben oxå varit ute dygnet runt fortfarande, men inackoderingen vill ha sin häst inne på natten o då åker hon in som sällskap.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 438
Senast: Stergo
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
910
Senast: skogaliten
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: skiesabove
·
Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: CarroT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka