Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Två av hästarna står i boxar på logen och varav den ena är en fölis i gott hull och med bra päls, saken är den att han blev lite snorig i transporten till Sverige och nu undrar jag... täcke eller inte täcke på natten? Och i så fall vad för täcke??
Har hästen blivit snorig av transporten så skulle jag inte vara så orolig. Har fått hem unghästar från Irland och England som varit lite snoriga efter resan, men det har gått över snabbt. Men tempen är det viktig att ha koll på!
Angående din fråga om täcke så är jag personligen lite "anti" att ha täcke på föl och unghästar. Har man inte fölet/hästen på lösdrift så ska täcke inte behövas. Deras bästa skydd mot regn och kyla är ju pälsen.
Har inte tagit tempen men han är pigg och äter som han skall och varmare klimat... jag vet inte , norra Tyskland, kanske något varmare men inte någon större skillnad väl.
Oh, jag tror jag läste en tråd du skrivit när du precis köpt honom, eller minns jag fel? Har du någon egen bild att lägga ut på honom nu? *känner mig nyfiken i en strut*
Verkar han pigg och äter så är det nog ingen fara...
Av alla föl som jag haft haar bara haft täck på två stycken.
Föl nummer ett med täcke var ett som föddes under en köldknäpp och fick ha täcke och extra värme i boxen de första dagarna.
Föl nummer två var det fölet från förra året vars mamma dog när hon bara var två veckor gammal. Av naturliga skäl blev hon lite känsligare för infektoiner m m. Så när hon fick en infektion och feber fick ha täcke under några dagar bara.
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
Kropp & Själ Tror dom kostade nånstans mellan 2,5-3 tkr för 4-5 år sen. Sen dess har jag använt dem varje natt så priset per användning blir ju lågt...
Foder & Strö Hästen får redan lusern pellets, krafft muscle, lusern hack och mineraler + fri tillgång på hö.
Men är en väldigt gammal häst, så tyvärr...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.